Gå til innhold

Er ranch det samme som hvitløksdressing?

Vilde02

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å prøve? Så får du svar. 😜

Men nei. Klassisk ranch inneholder gressløk, persille og dill. Ofte også litt sennep. Siden ranch er en mix av rømme, majones og syrnet melk. Så er den tynnere i konsistensen. Smaken er litt mer syrlig. Ranch inneholder normalt sett ikke hvitløk.

Den ferdige ranch-dressingen du finner i hylla på butikken. Inneholder noe helt annet enn det jeg skrever over her. Ofte bruker de bare plantebasert olje, melkepulver og emulatorer og diverse kunstige greier for å få det til å etterlikne den ekte varen. Styr unna disse. 

Hvitløksdressing. Den vi kjenner til i Norge er ganske enkel. Men også der; er ferdigflaskene du får på super'n en mix av ekte rømme og planteolje med melkepulver og emulatorer (stivelse).

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 minutter siden):

Dressingen på butikker, og pizzasjapper, så stort sett alt i Norge, er meh!

Men, jeg kjøper fortsatt rømmedressing, selv om den knapt inneholder rømme.
Vil ikke lønne seg for meg å lage den selv, spiser ikke så mye rømme. 

Kjøper aldri dressing. Lett rømme og sriracha, med kanskje litt kvitløk, salt, spisskummen og pepper er ein klassiker her i hus. Skal ikkje meir til for å lage ein bedre dressing enn det tafatte utvalget ein får kjøpt i butikk.

Koster nok eindel meir. Men om valget står mellom butikk rømmedressing eller ingenting. Velger eg ingenting kvar gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...