Vilde02 Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Jeg og typen har aldri smakt ranch, men han tror at det smaker helt likt som hvitløksdressing. Stemmer dette? Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Er det ikke bare å prøve? Så får du svar. 😜 Men nei. Klassisk ranch inneholder gressløk, persille og dill. Ofte også litt sennep. Siden ranch er en mix av rømme, majones og syrnet melk. Så er den tynnere i konsistensen. Smaken er litt mer syrlig. Ranch inneholder normalt sett ikke hvitløk. Den ferdige ranch-dressingen du finner i hylla på butikken. Inneholder noe helt annet enn det jeg skrever over her. Ofte bruker de bare plantebasert olje, melkepulver og emulatorer og diverse kunstige greier for å få det til å etterlikne den ekte varen. Styr unna disse. Hvitløksdressing. Den vi kjenner til i Norge er ganske enkel. Men også der; er ferdigflaskene du får på super'n en mix av ekte rømme og planteolje med melkepulver og emulatorer (stivelse). 2 2 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 Dressingen på butikker, og pizzasjapper, så stort sett alt i Norge, er meh! Men, jeg kjøper fortsatt rømmedressing, selv om den knapt inneholder rømme. Vil ikke lønne seg for meg å lage den selv, spiser ikke så mye rømme. Lenke til kommentar
Pallehysa Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 Dubious skrev (2 minutter siden): Dressingen på butikker, og pizzasjapper, så stort sett alt i Norge, er meh! Men, jeg kjøper fortsatt rømmedressing, selv om den knapt inneholder rømme. Vil ikke lønne seg for meg å lage den selv, spiser ikke så mye rømme. Kjøper aldri dressing. Lett rømme og sriracha, med kanskje litt kvitløk, salt, spisskummen og pepper er ein klassiker her i hus. Skal ikkje meir til for å lage ein bedre dressing enn det tafatte utvalget ein får kjøpt i butikk. Koster nok eindel meir. Men om valget står mellom butikk rømmedressing eller ingenting. Velger eg ingenting kvar gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå