Monaxx Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Hei alle! Jeg har en problemstilling der jeg ønsker å høre deres meninger. Jeg startet som utplasseringselev i 2015 i det firmaet jeg nå er ansatt i. Jeg gikk startet lærlingetid, og fikk beskjed om at jeg fikk fast jobb om fagprøven ble bestått. Når jeg da skreiv ny kontrakt i 2018 så la jeg merke til at arbeidstiden min i kontrakten var feil i forhold til hva vi ble enige om. I kontrakten så sto det at jeg hadde en 100% stilling, der jeg jobber 37,5time med en halvtime betalt lunsj. Jeg la fram dette til sjefen, og sjefens løsning var da å endre åpningstid. Sånn at kontrakten ikke ble endret. Jeg sa meg enig i dette, og har vel ikke tenkt så mye over det. Men i 2021 så skulle vi over til en ny lokasjon. Da ble jeg spurt av min sjef om å jobbe fra 07:00 til 15:00. Jeg tenkte da ikke over kontrakten min, men etter 10mnd ca så nevnte jeg det for HR avdeling. Og spurte etter ny kontrakt, samt etterbetaling. Etterbetalingen kunne jeg få fra september. Da var det 6 mnd jeg ikke fikk etterbetaling for. Dette var fordi jeg fikk ny sjef i september som kunne godkjenne timer. Men alt før ble vanskelig å dokumentere. Selv syns jeg dette er rart da det ikke hadde vært mulig å åpne nye lokale uten meg. Vi ble også enige om at jeg skulle få en ny kontrakt, da de ønsker at jeg skal jobbe fra 7 til 3. Men jeg ble mildt sagt litt sjokkert når jeg leste kontrakten, de ønsker at jeg skal jobbe 40 timer med en halvtime ubetalt lunsj. Med et lønnstillegg på 15 tusen kroner på 1år. Og om jeg skreiv under på kontrakten så får jeg heller ikke mulighet til å være med på årlig lønnsregulering. Jeg takket da nei til kontrakten da jeg vil ende opp med å tape mye penger på det. Men bedriften står på sitt og sier at lønnstillegget jeg får er veldig bra. Men i realiteten så er lønnstillegget på den siste halvtimen jeg blir bedt om å jobbe. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Trenger vi virkelig to tråder om dette? Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Det holder med en tråd, denne stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg