Letterboxd Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Man skal ikke diagnosere seg selv på nett, men det jeg trenger hjelp til er å finne ut hva slags type lege jeg trenger. Jeg var nylig med en øyelege som forklarte meg at jeg hadde tørre øyne grunnet ukomplett blinkerefleks. Altså ett av mine øyne ikke blunker nok til å lukkes. Hvis jeg vil har kirurgisk hjelp, hvilken type skal jeg ta lete etter? Fant order "ocuplastics" på engelsk, men har ikke peiling på hva som brukes på Norsk. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Snakk med fastlegen din. 4 Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 22. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2022 Gavekort skrev (2 timer siden): Snakk med fastlegen din. Ikke et veldig hjelpsomt svar. Fastlege sendte meg til Nevrolog som sendte meg tilbake til fastlege. En privat øyeklinikk jeg var på sa de gjorde ikke slike operasjoner selv og kunne ikke anbefale noen som gjorde det, dermer i en sirkel tilbake til fastlege. Lenke til kommentar
Populært innlegg Gavekort Skrevet 22. februar 2022 Populært innlegg Del Skrevet 22. februar 2022 Letterboxd skrev (13 minutter siden): Ikke et veldig hjelpsomt svar. Fastlege sendte meg til Nevrolog som sendte meg tilbake til fastlege. En privat øyeklinikk jeg var på sa de gjorde ikke slike operasjoner selv og kunne ikke anbefale noen som gjorde det, dermer i en sirkel tilbake til fastlege. Om du ikke setter pris på svar så trenger du ikke å spørre. Skal du kritisere svarene mine så får du ikke ta utgangspunkt i at jeg er synsk. Fastlegen er ment å være ditt kontaktpunkt for alt som omhandler din helse og skal være den som henviser deg til spesialister. Er du ikke i samsvar med fastlegen din så bør du bytte fastlege, eller konsultere med noen andre allmennleger. 12 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Så denne øyelegen du var hos, ga deg ingen diagnose? Sa denne øyelegen at det bare er kirurgisk inngrep som er eneste behandlingen? Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 24. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2022 Skandinav skrev (På 22.2.2022 den 18.33): Så denne øyelegen du var hos, ga deg ingen diagnose? Sa denne øyelegen at det bare er kirurgisk inngrep som er eneste behandlingen? Legen sier jeg har meibomsk kjerteldysfunksjon. Vi diskutere om dette kunne være grunnet at mine øyne ikke lukker seg, det som kalles lagophtalmos. Legen sa at meibomian dysfunction er nå min offisielle diagnose, men på det private legekontoret gjør de ikke kirurgi, de bare gir diagnoser. Så nå prøver jeg å finne ut hva slags leger som gjør øyelokk kirurgi. Takk for at du spør, men jeg kommer til å slette denne tråden grunnet at jeg var frekk til en over. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Letterboxd skrev (48 minutter siden): Legen sier jeg har meibomsk kjerteldysfunksjon. Vi diskutere om dette kunne være grunnet at mine øyne ikke lukker seg, det som kalles lagophtalmos. Legen sa at meibomian dysfunction er nå min offisielle diagnose, men på det private legekontoret gjør de ikke kirurgi, de bare gir diagnoser. Så nå prøver jeg å finne ut hva slags leger som gjør øyelokk kirurgi. Ta med den informasjonen til fastlegen, og finn veien videre sammen Endret 24. februar 2022 av Håvard 1 Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Letterboxd skrev (1 time siden): Takk for at du spør, men jeg kommer til å slette denne tråden grunnet at jeg var frekk til en over Det er ikke tillat i henhold til våre retningslinjer å redigere bort innlegg slik at kontekst forsvinner. Bare husk på at folk stort sett svarer i beste mening. Jeg tror han også forstår at du er frustrert fordi det har vært mye frem og tilbake for å finne ut av dette. Men, tilbake til tema: Øyelokk-kirurgi, det kan plastisk kirurger gjøre. Tipper du kan få det dekket av staten også fordi det gir deg et medisinsk problem og ikke er av kosmetiske årsaker. Du må nok tilbake til fastlegen uansett, men spør om det er mulig med en henvisning til plastisk kirurgi. Be om en epikrise forresten fra den private øyelegen, så kan fastlegen legge dette ved en henvisning til plastisk kirurgi. Endret 24. februar 2022 av GiaMahan 1 1 Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 26. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2022 GiaMahan skrev (På 24.2.2022 den 21.19): Det er ikke tillat i henhold til våre retningslinjer å redigere bort innlegg slik at kontekst forsvinner. Bare husk på at folk stort sett svarer i beste mening. Jeg tror han også forstår at du er frustrert fordi det har vært mye frem og tilbake for å finne ut av dette. Men, tilbake til tema: Øyelokk-kirurgi, det kan plastisk kirurger gjøre. Tipper du kan få det dekket av staten også fordi det gir deg et medisinsk problem og ikke er av kosmetiske årsaker. Du må nok tilbake til fastlegen uansett, men spør om det er mulig med en henvisning til plastisk kirurgi. Be om en epikrise forresten fra den private øyelegen, så kan fastlegen legge dette ved en henvisning til plastisk kirurgi. Takk. Får prøve det, men håper ikke legen tror at jeg bare vil ha noe kosmetisk betalt for statens regning, men at det faktisk er et problem. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 Letterboxd skrev (1 minutt siden): Takk. Får prøve det, men håper ikke legen tror at jeg bare vil ha noe kosmetisk betalt for statens regning, men at det faktisk er et problem. Det vil ikke være noe problem, altså at du leger forstår at dette er medisinsk og ikke kosmetisk. Øyelokket ditt fungerer jo ikke som det skal og du får tørre øyne. Lenke til kommentar
Gaea Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 Men uansett stusser jeg litt over at de ikke utfører slike operasjoner hos private øyeleger? Mulig de bare ikke gjorde det hos akkurat de du var hos, og de gjør det uansett også i det offentlige på øyeavdelinger? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 28. mars 2022 Del Skrevet 28. mars 2022 Og sist styra du rundt med psykologer fordi du ikke "har lyst å være fascist lengre"...nå er det altså fastleger. Lenke til kommentar
Letterboxd Skrevet 28. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2022 (endret) Bytex skrev (10 timer siden): Og sist styra du rundt med psykologer fordi du ikke "har lyst å være fascist lengre"...nå er det altså fastleger. Fastlegen nekter å videresende til psykolog. Private psykologer har 5 måneder ventetid. Rask psykisk helsehjelp sa de ikke kunne vente. Medisin fungerer ikke. Noen om vet om det går an å få nød psykolog uten at de ringer på ambulanse eller arresterer deg? Endret 28. mars 2022 av Letterboxd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå