Gå til innhold

Hvordan se VHS film på PC uten tv-kort?

gmufc

Anbefalte innlegg

For ei tid tilbake kjøpte eg ASUS v7700 Deluxe GF2 skjermkort med 32 MB DDR ram, tv-ut og video-inn.

Det er ikke tv-tuner (/tv-kort) på den versjonen eg kjøpte så derfor kan eg ikke bare plugge inn antennekabelen (såvidt eg har skjønt).

Eg har en annen teori om at det skal gå an å bruke scart utgangen på videomaskinen og koble den til skjermkortet. Dette ved hjelp av en kabel som har har scart utgang i den ene enden og s-video "plugg" i andre enden (eller hva det nå het)..... (det er mulig at scart kablen da må deles inn i to utganger, -en for lyd og en for bilde... kommer ikke på det i farten...)

Det er også mulig at eg kjøper et billig tv-kort til mellom 500 og 1000 kroner dersom kablene er for dyre eller det ikke fungerer....

Er det noen som har noe erfaring med dette og vet hvilke kabler som brukes til dette og hvor du eventuelt får kjøpt de.......

Det er dumt å kjøpe dyre kabler til dette dersom de ikke funker, så eg hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg litt her.

gmufc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan bruke en videospiller til tuner, så du kan se på tv på datamaskinen hvis du vil det. Det du trenger er en Scart til video-ut overgang (med en phono-kontakt i enden). Du kan kjøpe sånne ferdige, eller kjøpe et sett hvor du kobler sammen det du trenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...