Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Fikk plutselig over 1mbyte/s med DC++


Anbefalte innlegg

Skulle bare laste ned noe med DC++, og plutselig starter downloaden på 1.1 mbyte/s! (ja du leste riktig; megabyte) Slik fortsetter det bare, og jeg lastet ned 500MB på 7 minutter. Jeg sitter på vanlig bravo-linje fra NGT og har aldri hatt i nærheten av den hastigheten. Mens alt dette foregikk sjekket jeg speedometeret på itavisen, og den viste vanlig hastighet. Og det som er det rare, er at bandwith-monitoren min viste kun 50 kb/s som total download-speed, mens DC++ som sagt kjørte på over 1mb/s. Skjønner ingenting jeg, prøvde å laste ned noe annet fra samme person etterpå, men da fikk jeg bare 40kb/s og det har ikke gjentatt deg etter den ene gangen.

 

Noen som har en teori? Det var nesten magisk:)

 

EDIT: Filen som jeg lastet ned virker 100%

Endret av enmannen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I versjon 0.305 kom DC++ med en "Safe and compressed transfer"-funksjon. Dvs. at filen blir midlertidig komprimert mens den blir sendt. Filer som da har mye komprimeringspotensiale (.bmp f.eks), blir komprimert uten at du merker det og dermed viser DC++ en helt vill hastighet på gjerne mange MB/sek.

 

Håper det klarnet opp i sakene :)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Jeg var ute for det samme for en stund siden...holdt på å laste en film da det plutselig skjøt fart...

Men...Fila som faktisk på Hd'en også så ut til å være 700Mb eller rundt der, funket selvsagt ikke...Var bare å slette den.

Jeg tror muligens det er noe sånn "lurefiler" noen har for å få større share enn de egentlig har...-> Fakers...eller bug i programmet..

Edit: Det jeg mener ar altså at du i virkeligheten ikke har den speeden som vises..

Endret av Erra
Lenke til kommentar
Jeg var ute for det samme for en stund siden...holdt på å laste en film da det plutselig skjøt fart...

Men...Fila som faktisk på Hd'en også så ut til å være 700Mb eller rundt der, funket selvsagt ikke...Var bare å slette den.

Jeg tror muligens det er noe sånn "lurefiler" noen har for å få større share enn de egentlig har...-> Fakers...eller bug i programmet..

Edit: Det jeg mener ar altså at du i virkeligheten ikke har den speeden som vises..

:yes:

 

Opplevde akkurat det samme. En fil på mange hundre MB ramlet inn på maskinen på no time, og da jeg startet den opp funket den seff ikke, men maskinen begynte å jobbe som et uvær. Måtte avslutte en haug prosesser, fila kunne ikke slettes i xp, så jeg måtte slette den i safemode... Æ vart skræmt ja...

Lenke til kommentar

Det er nok mange ting som kan forårsake dette.

Dette skjedde med meg, og grunnen til det var en annen enn tidligere nevnt her.

Av en eller annen grunn blir det noen ganger noe kødd med filnavnene, sånn at superaksjonfilm blir til superaksjonfilmlghklgfhjl eller noe sånt...

Det som skjedde med meg var faktisk at jeg på en eller annen måte klarte å få meg selv som source på en fil på grunn av ulike navn, derfor lastet jeg ned fra meg selv med en hastighet på 1MB/s. Da viste altså både opp og ned hastighet rundt 1MB/s.

Lenke til kommentar
I mitt tilfelle var det snakk om en .bin-fil på over 700mb. Ferdig lasta ned på drøyt 10 min, og den virker! Hadde ikke giddet å poste hvis den ikke funka, for da det jo innlysende en bug, men altså: den virker fint..

 

Derfor synes jeg det er rart.

akkurat det samme skjedde på ei bin fil jeg lastet ned fra dc++, fila fungerer som bare juling. Har 1 mbit/s linje, lå på 500 kb/s på den fila. Dette skjedde på torsdag denne uka!

 

[edit:] Kanskje det var samme fila og den kunne komprimeres noe vilt ;) [/edit]

Endret av zaico
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Idag opplevde jeg noe rart!

Jeg har 704kbit adsl og hadde drevet en stund og lastet ned en fil på 640MB med den vanlig farta på 85kB/s

Plutselig, når omtrent 80% av fila var lastet ned hoppet farten opp til 1,1MB/s og lå der til filen var ferdig lastet ned.

 

Jeg var lykkelig og smilte bredt helt til jeg skulle åpne filen. Det gikk nemlig ikke :thumbdown: Så jeg må laste ned 640MB igjen :cry:

Men det er også et annet problem. Jeg får ikke slettet filen.

Heller ikke i safe mode.

Hva kan jeg gjøre??

Lenke til kommentar
klarte og laste ned 38Mb på 2 sek..Har NGT Charlie :dontgetit:

:dontgetit: åsen disker er det du har da mann. 38 mb i sekundet er det vanlige ata 100 diskere klarer dem maks å skrive 20 mb \ sekundet. vis dem ikke står i raid eller lignende..

 

 

 

men ja til alle dere andre der ute.. man kan faktisk få komprimerte filer over nettet. dette sparer tid og båndbredde jeg har en boot cd til x-box hjemme denne er pakka til utrolige 1 mb. og er egentlig på 700 utpakka.

Lenke til kommentar
men ja til alle dere andre der ute.. man kan faktisk få komprimerte filer over nettet. dette sparer tid og båndbredde jeg har en boot cd til x-box hjemme denne er pakka til utrolige 1 mb. og er egentlig på 700 utpakka.

:wow: sinnsykt, går det an? Husker at BeOS var pakka ganske ok, men 1mb -> 700mb .. er det mulig??

Lenke til kommentar
I mitt tilfelle var det snakk om en .bin-fil på over 700mb. Ferdig lasta ned på drøyt 10 min, og den virker! Hadde ikke giddet å poste hvis den ikke funka, for da det jo innlysende en bug, men altså: den virker fint..

 

Derfor synes jeg det er rart.

Er temmelig sikker på hva som har skjedd her...

 

Har du mounta bin/iso fila med en virtual cdrom drive e.l.?

Sjekk om imaget inneholder feks. en stor 'dummy' fil. Dette er en fil som kanskje er på 500MB, men bare er full av zero bytes. Det er som regel PS2 spill/apps som pleier å ha en slik dummy file. Grunnen til dette er at hvis programmet på platen ikke er større enn bare noen megabytes så vil ikke PS2'en klare å lese plata hvis imaget ikke er større.. Derfor lager de en dummy file.

Du kan jo sjekke ut dette ganske enkelt med å RAR'e fila e.l. og se hvor mye % du sparer... En slik dummy fil kan jo pakkes ned til praktisk talt ingenting derfor fikk nok DC++'en din en 'speed boost' ;-)

Lenke til kommentar
klarte og laste ned 38Mb på 2 sek..Har NGT Charlie :dontgetit:

:dontgetit: åsen disker er det du har da mann. 38 mb i sekundet er det vanlige ata 100 diskere klarer dem maks å skrive 20 mb \ sekundet. vis dem ikke står i raid eller lignende..

 

 

 

men ja til alle dere andre der ute.. man kan faktisk få komprimerte filer over nettet. dette sparer tid og båndbredde jeg har en boot cd til x-box hjemme denne er pakka til utrolige 1 mb. og er egentlig på 700 utpakka.

Det er vanlige ata 100 disker ja.Hvis de klarer 20mb\s så skulle det vel være mulig og få 38mb på 2 sek.

Var vertfall det som stod når jeg hadde lastet ned.38Mb finished in 2sek

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...