KarvaBlad Skrevet 21. februar 2022 Del Skrevet 21. februar 2022 I jungelen av streamingtjenester fins det jo også gratis streamingtjenester. De har ofte meget godt utvalg også. For eksempel https://www.actvid.com/ Er dette 100% lovlig? Jeg har ikke sett noen episoder eller filmer der fra A til Å ennå, jeg bare fikk nyss om siden i en reddit-tråd her om dagen. Jeg skjønner at de tjener penger på bannerannonser og slikt, men er det reklame inni TV-episodene også? Ikke så langt jeg har sett. Hvis dette er lovlig og bra, hvorfor er det ikke mer populært? Kanskje det er populært, og at det bare har gått meg hus fordi, i og med at jeg har tatt det for gitt at det er piratvirksomet. Noen som har erfaring med dette? Er det lovlig? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 (endret) Nå er det nok få som gidder å bruke slike steder som har så mye bannere og reklame om å knulle, pule, se fitter, spille bort penger og svindel annonser om å få gratis IPhone osv. Jeg renska selvsagt nettleser for alt av historikk og kaker før jeg sjekka siden... Med så mye svindel- og sex reklame/ bannere, så er nok siden i en gråsone. Endret 22. februar 2022 av plankeby Lenke til kommentar
vidor Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 (endret) Du kan nok anta at det som ligger der er piratvarer, og at det drives reklamebasert (potensielt malware-basert). Sånn sett gjør du deg ikke bare til pirat, men du utsetter deg også for risiko OG betaler kriminelle, så dette er nok langt over grensen til gråsone. Holdt forresten på å bygge en Retro PC med Windows 7, men Microsoft har virkelig gjort alt for at du ikke kan bruke den lovlig medfølgende lisensen så jeg lastet ned et verktøy som så ut som det skulle være greit for å få ting til å fungere. Det fungerte, men en scan av maskinen viste også at det fulgte med en trojaner som også aktivt lastet ned annen malware over nettet til maskinen, så problemet fortsatte å utvikle seg. Så lite skal det altså til for å få uønskede ting inn på maskinen, så om du oppsøker slikt selv så ber du om trøbbel i tillegg. Endret 17. mars 2022 av vidor Lenke til kommentar
KarvaBlad Skrevet 22. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2022 Ja, enig med dere. Jeg holder meg unna dette. Virker suspekt. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 17. mars 2022 Del Skrevet 17. mars 2022 KarvaBlad skrev (På 22.2.2022 den 22.40): Ja, enig med dere. Jeg holder meg unna dette. Virker suspekt. Det eksisterer mange bra streamingnettsteder som er gratis, lovlige og trygge, det eneste du må ha er en VPN. Still inn Justwatch på ønsket land. IMDb TV, Tubi, Pluto.tv, Peacock, YouTube, The Roku Channel ++ Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 25. mai 2022 Del Skrevet 25. mai 2022 (endret) Hadde hørt noe skryt om Pluto Tv før en gang, og så nå at det er reklame for det på Resett. https://pluto.tv/nb/live-tv/ghost-dimension-no?utm_source=google&utm_medium=adbanner&utm_campaign=1004019&utm_content=10001877&gclid=EAIaIQobChMIlvLSqdv69wIVSZkYCh088g2IEAEYASAAEgIlgPD_BwE Virker ganske rotete syns jeg. Og så ser jeg ikke hvordan pause og stoppe bildet. Endret 25. mai 2022 av Delvis Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. mai 2022 Del Skrevet 25. mai 2022 Delvis skrev (1 time siden): Hadde hørt noe skryt om Pluto Tv før en gang, og så nå at det er reklame for det på Resett. https://pluto.tv/nb/live-tv/ghost-dimension-no?utm_source=google&utm_medium=adbanner&utm_campaign=1004019&utm_content=10001877&gclid=EAIaIQobChMIlvLSqdv69wIVSZkYCh088g2IEAEYASAAEgIlgPD_BwE Virker ganske rotete syns jeg. Og så ser jeg ikke hvordan pause og stoppe bildet. Pluto.tv spesielt med US VPN er et veldig bra gratistilbud. On demand kan du pause og spole. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 25. mai 2022 Del Skrevet 25. mai 2022 (endret) Tviler sterkt på at slike nettsider er lovlige. Streaming av filmer er nok juridisk ganske likt å laste ned en film. Du laster kun ned deler om gangen av filmen når du streamer men det er nok ikke lovlig fra et opphavsrettslig prespektiv. Jeg vil anbefale å kun bruke lovlige sider da dette også fører til at nye serier og filmer kan bli produsert. Bruker man ulovlige tjenester og laster ned så går pengene den andre veien og det gjør at de som produserer filmene får mindre penger som betyr at det også blir mindre av filmer og tv-serier som resultat. Jeg skal forøvrig innrømme at jeg er en hykler da jeg selv også har både lastet ned og streamet ulovlig tidligere men etter at alle streame tjenestene har kommet så har jeg brukt det mindre og mindre. Jeg pleier og å leie filmer på viaplay eller Appple TV+ dersom jeg ikke finner det på streaming. Nå skal jeg ikke si hva folk skal gjøre men har du råd til å ha en eller to streamingtjenester så har du nok innhold til å se en god stund og trenger dermed heller ikke å laste ned / streame ulovlig. Endret 25. mai 2022 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 25. mai 2022 Del Skrevet 25. mai 2022 (endret) Omnia vincit amor skrev (6 minutter siden): Tviler sterkt på at slike nettsider er lovlige. Streaming av filmer er nok juridisk ganske likt å laste ned en film. Du laster kun ned deler om gangen av filmen når du streamer men det er nok ikke lovlig fra et opphavsprespektiv. Jeg vil anbefale å kun bruke lovlige sider da dette også fører til at nye serier og filmer kan bli produsert. Bruker man ulovlige tjenester og laster ned så går pengene den andre veien og det gjør at de som produserer filmene får mindre penger som betyr at det også blir mindre av filmer og tv-serier som resultat. Jeg skal forøvrig innrømme at jeg er en hykler da jeg selv også har både lastet ned og streamet ulovlig tidligere men etter at alle streame tjenestene har kommet så har jeg brukt det mindre og mindre. Jeg pleier og å leie filmer på viaplay eller Appple tv dersom jeg ikke finner det på streaming. Nå skal jeg ikke si hva folk skal gjøre men har du råd til å ha en eller to streamingtjenester så har du nok innhold til å se en god stund og trenger dermed heller ikke å laste ned / streame ulovlig. YX Visa har 100 kroner i rabatt på strømming hver måned. Da kan man bytte tjeneste hver måned, funker fjell. Stort utvalg av filmer og serier om man kan leve uten de nyeste titlene på diverse gratistjenester. Jeg kan jo gjenta meg selv, Justwatch er en glimrende portal. VPN er såpass billig at det har de aller fleste råd til. Min erfaring er at på disse gratissidene er også VPN-blokkeringen en god del dårligere enn f. eks. Netflix. Har aldri hatt problemer, kan være gratis også vil fungere? Endret 25. mai 2022 av ^fmj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå