geir__hk Skrevet 11. januar Del Skrevet 11. januar Jeg kunne også hevet meg med på kritismebølgen, men falt av lasset og har istedet havnet på bølgen for oss som ikke kan eller vil lese bak betalingsmuren Men - hvis innholdet i artikkelen viser til magiske og fantastiske egenskaper utafor tid og rom, så tror jeg at jeg skal holde meg på den rette sida av betalingsmuren Lenke til kommentar
Tronhjem Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar (endret) trikola skrev (15 timer siden): https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/074626059/publication/WO2021145779A1?q=wo2021145779 Ser ut at det hele er avgått med døden. Siste granskingsdokument 'International Preliminary Report on Patentability' viser følgende: Typisk resultat av en patentsøknad for en 'evighetsmaskin': ingen av patentkravene angir noe som kan brukes industrielt. Den ser ikke bare ut til å ha blitt avsluttet. Denne patentsøknaden er død som en sild. Denne søknad er en PCT-søknad. De kan aldri i seg selv bli meddelt til patent, men gir en rettighet (innen en tisdfrist på 2.5 år) til å utvide søknaden som nasjonale søknader i de landene patentsøker vil ha en beskyttelse i. Denne ordningen er innført for å gi patentsøkere et bedre beslutningsgrunnlag før man tar den store kostnaden det er å innlevere mange nasjonale patentsøknader, både ved at man får bedre tid til å evaluere markedsutsiktene for oppfinnelsen og ved at PCT-myndigheten gjør en patenterbarhetsgranskning som gir informasjon om mulighetene til å få patentert de etterfølgende nasjonale søknadene. Denne fristen på 2.5 år er absolutt. Oversittes den er døren til å gå nasjonale søknader stengt for alltid. Går vi inn i PCT-myndighetens dartabase finner vi at denne PCT-søknaden ble opprinelig innlevert i Norge den 17. januar 2020 som en PCT-søknad og ble publisert den 22. juli 2021 (etter 18 måneder) med søknadsnummer WO 2021/145779 A1. Denne PCT-søknad måtte dermed bli videreført som nasjonale søknader innen 17. juli 2022 for å holdes i live. Det ble ikke gjort. Ergo er denne søknaden død som en sild og kan aldri gjenopptas. Går vi inn i PCT-myndighetens saksmappe finner vi at søknaden ble funnet ikke-patenterbar grunnet brudd på kravet om industriell anvendbarhet - som betyr at oppfinnelsers virkning skal være basert på etablerte naturlover og gi konsistente reproduserbare resultater. PCT-saksbehandleren fant at dette kravet var ikke oppfyllt fordi søknaden beskriver en evighetsmaskin: The present application does not meet the requirements of Article 5 PCT because there is a fundamental insufficiency of disclosure in the sense that the claimed invention can not be carried out by a person skilled in the art. The claims of the present application, seen in relation with the description and drawings, attempts to define and claim protection for a so-called "perpetuum mobile" type machine. A perpetual motion machine is a device that never stops working, i.e. it never stops causing changes either in itself or to something else (or both), even though no external energy is being added or a machine generating an energy output which is higher than its energy consumption. It thus violates the law of conservation of energy. Det er intet i veien for å innlevere nasjonale søknader og forsøke overbevise de nasjonale patentmyndighetene om at søknaden er patenterbar selv om PCT-myndigheten er aldri så negativ. Det at patentsøker lot være å gå videre er en indikasjon på at vedkommende hadde ikke klokkertro på prosjektet, og ville ikke satse tungt økonomisk ved å opprettholde patentsøknaden. Endret 12. januar av Tronhjem 2 Lenke til kommentar
Newtonslov Skrevet 12. januar Del Skrevet 12. januar trikola skrev (På 11.1.2024 den 8:01 PM): https://worldwide.espacenet.com/patent/search/family/074626059/publication/WO2021145779A1?q=wo2021145779 Ser ut at det hele er avgått med døden. Siste granskingsdokument 'International Preliminary Report on Patentability' viser følgende: Typisk resultat av en patentsøknad for en 'evighetsmaskin': ingen av patentkravene angir noe som kan brukes industrielt. Det kan jo være en patent sendt inn taktisk for å forvirre folk… hmm, hvem vet?🙃 1 Lenke til kommentar
Umulig Skrevet 22. juli Del Skrevet 22. juli Basert på informasjonen man kan lese her, samt alle ryktene og informasjonen som sirkulerer om "oppfinnerene", sier magefølelsen min at jeg aldri ville plassert penger her, og heller ikke anbefalt dette for noen. Dette fremstår som et svært luftig prosjekt som er oppbygd av oppfinneren. Oppfinneren har i flere år uttalt i Østlandsposten at det bare er uker, om ikke dager, til de kan gjennomføre en test som vil bevise teknologien. Det eneste jeg kan se her, er at alle fysiske lover er brutt, og en test kan kun vise én ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå