Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dårlig selvtillit i forholdet


Gjest 4471a...ed6

Anbefalte innlegg

Gjest 4471a...ed6

lang historie kort: Jeg har slitt med depresjon i noen år nå og begynte på medisiner for litt siden. De har funka litt . Er veldig slapp/utmattet, føler meg ensom(selvom jeg er rundt fantastiske mennesker).

Jeg sliter ekstremt med selvbildet mitt og selvtillit. Dette tærer mye på meg, holder meg tilbake og går utover forholdet mitt da jeg fort kan tenke at alle andre har bedre ditt og datt, ser bedre ut, klarer mer OSV. jeg misunner de, samtidig som jeg unner de! Men jeg skulle ønske jeg også klarte eller så sånn ut… Jeg er veldig bevisst på disse tankene, men likevel er de der. Jeg har vært i forhold med kjæresten min i tre år nå og vi hadde en litt rar start på forholdet. Fortalte hverandre for mye(største feilen vi har begått) men gjort er gjort. Ting vi sa til hverandre i sinne sitter litt igjen selvom vi har pratet grundig om dette feilgrepet og tilgitt.

Vi har blitt eldre og lært mye av disse feilene og blitt to helt nye personer med et stabilt forhold. Men likevel sliter jeg så mye med selvtillit og selvbildet mitt og kan tenke på at jeg ikke er god nok for han inni mellom. Det kan og ha noe med at ex’en min var utro mot meg, men det er over 7 år sida nå så forstår ikke helt om det kan være en grunn nå.


Kjæresten min sier så mye fint til meg, og får meg til å virke som den beste og jeg setter stor pris på det fordi det er jo det fineste å høre og føle.  
Men jeg trenger bekreftelse fra meg selv, og jeg vet ikke helt hvordan. Jeg har så lyst til å klare å like meg selv og ha troa.


Jeg trenger å høre fra en person som har noen ideer til hva jeg kan gjøre/øve på? Er det noen som har noen lignende erfaringer? Jeg vil gjerne høre! 
Venter på psykolog time nå etter å ha hatt en liten pause fra terapi men jeg er litt desperat nå

-Ts
 

 

 

 

Anonymous poster hash: 4471a...ed6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 4471a...ed6 skrev (19 timer siden):

Kjæresten min sier så mye fint til meg, og får meg til å virke som den beste og jeg setter stor pris på det fordi det er jo det fineste å høre og føle.  
Men jeg trenger bekreftelse fra meg selv, og jeg vet ikke helt hvordan. Jeg har så lyst til å klare å like meg selv og ha troa.

Du har blitt behandlet som en mindreverdig person i livet ditt, enten av deg selv eller av noen andre, og nå har du møtt en person som forteller deg at du ikke er mindreverdig. Selv om du sliter med å tro på ordene så er det viktig at du viser takknemlighet.

Å lære seg å like seg selv er hardt arbeid, men det virker ut som du er en introspektiv person som skal klare å holde tvangstanker i sjakk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...