Gå til innhold

MGP, kun for de skeive ?

Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp

Anbefalte innlegg

Inspector skrev (4 timer siden):

Det ble noen skeive innslag i år også, men de ble overskygget av det politiske. Selv om russiske overgrep i Ukraina ikke har noe med musikk og show å gjøre.

De få som forsøkte å følge ESC sine opprinnelige intensjoner, ble som ventet «glemt» i dette fesjået…..

Hvorfor ikke heller se på mange av de andre talentshowene som faktisk omhandler talenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Inspector skrev (10 timer siden):

Det ble noen skeive innslag i år også, men de ble overskygget av det politiske. Selv om russiske overgrep i Ukraina ikke har noe med musikk og show å gjøre.

De få som forsøkte å følge ESC sine opprinnelige intensjoner, ble som ventet «glemt» i dette fesjået…..

Så du måtte se på, selv om du hater konseptet? 😄

Du beviser jo bare at konseptet faktisk funker, ettersom både de som elsker det og hater det bare MÅ se på, ikke sant? Du reklamerer jo til og med for konseptet på et diskusjonsforum i etterkant.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZwZXKsIXQp
Nukleosid skrev (14 minutter siden):

Så du måtte se på, selv om du hater konseptet? 😄

Du beviser jo bare at konseptet faktisk funker, ettersom både de som elsker det og hater det bare MÅ se på, ikke sant? Du reklamerer jo til og med for konseptet på et diskusjonsforum i etterkant.

Reklamere ?

For å kunne gjøre en analyse av fesjået, må man ha innsikt. Jeg ble ikke noe mindre sikker i min sak etter årets runde.

Hvorfor ikke snakke om elefanten i rommet og presentere dette som et overfladisk stunt hvor hovedhensikten er å bli lagt merke til og hvor skrullene, sympatistemmene, dekadensen og ekshibisjonismen trumfer musikken ?

Endret av Inspector
Lenke til kommentar
Inspector skrev (3 minutter siden):

Reklamere ?

For å kunne gjøre en analyse av fesjået, må man ha innsikt. Jeg ble ikke noe mindre sikker i min sak etter årets runde.

Hvorfor ikke snakke om elefanten i rommet og presentere dette som et overfladisk stunt hvor hovedhensikten er å bli lagt merke til og hvor skrullene, sympatistemmene, dekadensen og ekshibisjonismen trumfer musikken ?

Virket som du hadde god nok innsikt også før årets runde. Det undrer meg gang på gang hvorfor folk ikke bare innser at "dette er ikke noe for meg" og lar livet gå videre, men i stedet må henge seg opp i det og kommunisere offentlig ut i det vide og det brede om hvor mye man misliker det, og på en måte nedsnakke de som av ulike årsaker synes det er et ålreit program. La folk få like det de vil, uten at du skal prøve å omvende de til å ikke like det, fordi du alltid vet best.

Grunnen til at jeg ser på ESC, er ikke fordi det er så himla mye god musikk der. Det er nettopp skrullene og showet (eller ekshibisjonismen som du kaller det) som er grunnen til at det har blitt så populært. Og på en måte er det slik at en dårlig låt, dårlig vokalske prestasjoner og flaue bidrag kan skape mer morro i en setting der man har samlet noen venner, enn et perfekt bidrag med en bra låt.

Å se ESC alene er kjedelig. Prøv å se det sammen med venner, gjør litt ut av det (stemmeskjema), le av de teite bidragene, klag så mye du vil på hvor dårlig programmet er da. Å gjøre det i etterkant er bare trist.

Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (5 timer siden):

La folk få like det de vil, uten at du skal prøve å omvende de til å ikke like det, fordi du alltid vet best.

Riktig at folk burde klare seg uten MGP, samtidig er det et show med rike tradisjoner tilbake til barndommen. Med det mener jeg for folk som vokste opp med Jahn Teigen, Bobbysocks, Johnny Logan, Alexander Rybak og lignende. Det kan være vanskelig å unngå MGP også. Det får en del omtale, og venner forventer kanskje at de følger med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...