Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er jeg psykisk utmatta?

Gjest 760d6...c8b

Anbefalte innlegg

Gjest 760d6...c8b

Hei!

Kjenner det er vanskelig å skrive dette da jeg bare begynner å gråte. Jeg er 22 år gammel og student. Snart ferdig (endelig), og jeg kan vel utdype litt hvorfor jeg føler meg så ekstremt nedfor. Beklager for langt innlegg. Trenger å få det ut.

Jeg hadde et år på fhs mellom vgs og universitet, og det var bra det altså. Et skikkelig bra år. Startet å studere økonomi i en studentby som ligger rundt 5 timer unna hjemme med bil. Dårlige (og dyre) alternativ med fly/tog/buss osv. Startet å studere høsten 2019 og var ekstremt motivert, likte byen og tenkte jeg var på riktig vei. Men, det stemte nok ikke. Strøk i nesten alle fag første semesteret, fikk meg kjæreste og tenkte "det var sikkert bare en dårlig start". Korona kom, det ble hjemmeeksamener, jeg dro hjem til mamma og pappa, og jeg bestod alle fagene det semesteret (garantert flaks). Sa til meg selv rett etter jul da at om jeg strøk i ett eller flere fag det vårsemesteret skulle jeg droppe ut, men det skjedde ikke siden jeg ble holdt igjen av han jeg var sammen med. Dro tilbake i august, ble singel etter 2 uker og ville bare droppe ut. Hvorfor gjorde jeg ikke det? Gudene vet.

Jeg dro mye hjem det høstsemesteret da bestemoren min levde sine siste dager og jeg ville benytte tiden med henne. Alle fagene hadde digitalt tilbud så det var ikke noe problem, og jeg dro bare tilbake til studiestedet for å få hjelp under den ene eksamenen. Strøk igjen.