AL123 Skrevet 21. februar 2022 Del Skrevet 21. februar 2022 Fjeldern skrev (4 timer siden): Synes det er en rar kommentar angående at Munroe skryter opp Tesla. Han har prata dritt om baksetene i Plaid, nevnt at Tesla aldri klarer noe så simpelt som å få alle deler til å passe rett uten varierende glipper eller videoen senes ti dag hvor han ikke akkurat hadde mye positivt å si om dørene på Plaid. Han var ikke akkurat veldig glad i byggemåten til Model 3 heller og det var alt dem hadde forbedret på Model Y, og da på så kort tid, som gjorde at han "hyllet" Tesla. Ellers mener han jo at Tesla ikke har sjans mot kineserne og at det skal mye til for at dem ikke blir akterutseilt der. Synes det virker som Munroe kommer med like mye dystert og negativt for Tesla sin del som positivt. Ellers virker det som Munroe har stor tiltro til Riverian også. Hvis målet hans er å øke Tesla sine aksjer, så burde han ikke nevne kvalitetsproblemer, feil og mangler på modellene demmes i så og si hver video... Munro selger reversed enginering rapporter fra ting han har plukket fra hverandre. Akkurat nå går det mye i Tesla, og da har han stor egeninteresse i å fremstille det som om Tesla er et oppkomme av unike og fremtidsrettede ideer. Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Shot: Teknisk Ukeblad: Varmepumpe er ikke noen nyhet i en elbil. Men Tesla har ifølge Munro tatt det til nye høyder. Munro mener alle burde tenke på samme måte som Tesla når det kommer til oppvarming og kjøling av biler. Chaser: Tesla China Recalls Over 26K Model 3 And Y EVs Due To Heat Pump Tesla heat pump issues trigger Transport Canada recall NHTSA evaluating potential safety concerns related to heating issue of Tesla cars Tesla owners are again losing heat in extreme cold as some heat pumps are failing badly 1 Lenke til kommentar
Fjeldern Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Takker for et lærerikt svar. Jeg forsøkte derimot å søke opp både Porsche, Lamborghini og Ferrari sine bremser, og dem har ikke boltene montert som på radialbremser. Det eneste jeg finner om radial bremser på biler er at det generelt ikke blir brukt fordi, pga felgen, er det plass til mindre bremser. Jeg har funnet en side som sier at Maserati MC20 bruker radial bremser. Så for meg ser det ut til at radial bremser generelt ikke blir brukt pga. plassmangel? Google resultatene tyder på at det er svært uvanlig med biler som har dette. Når det kommer til framstillinga, så kommenterer dem vel at BMW bruker samme systemet, bare montert annerledes. Er det da noen grunn til at BMW bruker dette, men at Tesla burde unngå det? Er dette noe BMW ikke burde ha? Eller er det feil at BMW bruker samme oppsettet? Når det kommer til kostnadsbesparelser så ser jeg ikke helt hvordan det blir til drittbiler. Hvis man kan produsere noe så det er færre deler som ryker, er lettere å montere, lettere å erstatte, så ser jeg heller på det som positivt. Det er noen av tingene dem foreslår som jeg skjønner at vil kunne øke reperasjonskostnadene, men fortrinnsvis vil det jo gi færre deler som kan gå i stykker. Lenke til kommentar
Fjeldern Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Det er jo akkurat det motsatte av det motsatte av noe av det han har pratet om de siste episodene. Hvis han har lyst til å øke verdien på Tesla sine aksjer, som er det jeg svarte på, så er det dumt å si at dørene til Tesla Model S er ekstremt bakvendt, at baksetene er vonde og smått ubrukelige. Det er dumt av dem å vise at vinduene ikke lukker ordentlig, at bilene fortsatt han panel gaps osv. Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Fjeldern skrev (3 timer siden): Takker for et lærerikt svar. Jeg forsøkte derimot å søke opp både Porsche, Lamborghini og Ferrari sine bremser, og dem har ikke boltene montert som på radialbremser. Det eneste jeg finner om radial bremser på biler er at det generelt ikke blir brukt fordi, pga felgen, er det plass til mindre bremser. Jeg har funnet en side som sier at Maserati MC20 bruker radial bremser. Så for meg ser det ut til at radial bremser generelt ikke blir brukt pga. plassmangel? Google resultatene tyder på at det er svært uvanlig med biler som har dette. Når det kommer til framstillinga, så kommenterer dem vel at BMW bruker samme systemet, bare montert annerledes. Er det da noen grunn til at BMW bruker dette, men at Tesla burde unngå det? Er dette noe BMW ikke burde ha? Eller er det feil at BMW bruker samme oppsettet? Når det kommer til kostnadsbesparelser så ser jeg ikke helt hvordan det blir til drittbiler. Hvis man kan produsere noe så det er færre deler som ryker, er lettere å montere, lettere å erstatte, så ser jeg heller på det som positivt. Det er noen av tingene dem foreslår som jeg skjønner at vil kunne øke reperasjonskostnadene, men fortrinnsvis vil det jo gi færre deler som kan gå i stykker. Både Ferrari og Lamborghini har brukt radialbremser på alle modeller som er lansert siste 20-25 år. Porsche har brukt det iallefall tilbake til 996 modellen, så du får google litt mer. Ingen har sagt at Tesla bør unngå å bruke det hjulopphenget de har på Model S. Det jeg skrev var at Munroe & Co åpenbart ikke forstod dets funskjon, hvilket er yrkesskolepensum. Det er ikke noen selvfølge at kostnadsbesparelser gir dårligere biler, men Munroe sine forslag innebærer ofte løsninger og materialer med begrenset levetid. Feks strukturell bruk av termoplast. Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 Det er ingen overraskelse at det er nettopp Volvo som ser ut til å bli først ut med megastøping. Tesla var den første bilprodusenten som tok i bruk megastøp. Jaha??? Lenke til kommentar
AL123 Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 Xantippe skrev (5 timer siden): Det er ingen overraskelse at det er nettopp Volvo som ser ut til å bli først ut med megastøping. Tesla var den første bilprodusenten som tok i bruk megastøp. Jaha??? Det er nok ikke lett å si hvem som var først ute. Selv holder jeg en knapp på Alfa Romeo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå