tomsavini Skrevet 19. februar 2022 Del Skrevet 19. februar 2022 God dagen folkens Jeg postet det under på et Netgear-forum. Noen som har testet dette? Har altså Altiboks router og Orbi router med en satelitt. Tenker å la Altiboks "ta seg av alt" siden Netgear-routeren står i en annen etasje en Netgear Routern. Hello all, Vi have a Netgear Orbi RBR 750 with one satellite. It is working just fine. No complaints from kids/wife. I did set it up to get one more WiFi network to separate it from the wired network in our house. The problem is (I think) double nating. Sometimes a device that is wired can loose it's internet connection. After googeling a lot I came to a conclusion: I want to set up the RBR 750 as bridged or access point. I am not sure if there is any differende. I did check the manual, but I am not 100% sure of how to do it. If I do anything wrong the kids/wife will have my head on a block :) I think this is the way to do it. Think; Disable the WiFi on the router from my ISP. Connect a cable from the ISP router to one of the Orbi's ethernet ports (not the internet port). Press the reset button on the RBR 750. On a PC that is connected (wired) to the ISP's router, try to find the Orbi and set it up as an access point or bridged mode. Have anyone here tried this? Thanks a lot for any input :) Lenke til kommentar
cacb Skrevet 19. februar 2022 Del Skrevet 19. februar 2022 Har Altibox + Tp-Link M9+ mesh, der Altibox hjemmesentral står i bromodus (WIFI skrudd av), så Tp-Link er ruter, ikke noe dobbel NAT. Dette er dønn stabilt her. Kjenner ikke Netgear , men om den er velfungerende ville jeg vel satt hjemmesentralen i bromodus. Alternativet er å la hjemmesentralen være ruter som du sier. Jeg gjorde det en kort periode med min TP-Link, men fant at jeg heller ville ta helt kontroll på eget utstyr. Hva som er best avhenger vel av utstyret, det er bare å teste og finne ut... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå