Gå til innhold

Dårlig kjøling


Zephyr

Anbefalte innlegg

Fikk i dag en Thermalright SK6 og satte i gang med litt overklokking. Det som slo meg var at prosessoren faktisk ble varmere med denne kjøleren enn den forrige ( Globalwin et eller annet). Prøvde flere ganger å måle etter en runde 3DMark med SAMME vifta på begge to. Har en XP 1700+@1900+. Hadde 52c med Thermalright og 48 med Globalwin. Sånn skal det da ikke være. Noen forslag??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere ting du kan gjøre... Planslipe, bruke AS3, få en bedre vifte!

 

Jeg har akkurat samme kjøler som du bare med en delta black vifte + at jeg har gjort alle de ting som jeg nevnte ovenfor.

 

Jeg har en idel temp. på 28C og en load temp på 32. Men dette er bare når vifta står på fult. Akkurat nå som jeg har satt vifta ned på langt under halvparten av det hastigheten som den egentlig har så ligger jeg på 35 på idel og 41 på load..

 

Har bare en økning på noen få grader hvis jeg øker til fsb'en.. Men har stabilitets problemer pga. dårlig chip vifte...

 

Men prøv å Planslipe, bruke AS3, få en bedre vifte! Hvis ikke dette hjelper så skaff deg vannkjøling.. :smile:

 

_________________

Amd XP 1700+

Thermalright SK6 + Delta black, 85m³/time :smile:

Aopen AK 77 Plus DDR

512 DDR ram

GeForce 3 TI 200

Chieftec Dragon Big Tower blå :smile:

2x Western Digital Caviar 80GB IDE 7200R

 

[ Denne Melding var redigert av: HeavyD på 2002-03-08 19:40 ]

Lenke til kommentar

Vet ikke.. Men du kan ha montert feste braketen feil vei.. Det gjore jeg :smile: du kan si at jeg måte kjøpe ny prosessor... :smile:

 

Du kan se det hvis du tar ut hk'et og dermed ser mellom kjøler og prosessor, hvis den er nede på den enne siden mens den andre ikke har kontakt har du satt den på feil vei.. + at der som braketen går ned i ribba skal ca. være over cpu coren...

 

ellers vet ikke jeg noen som er galt... planslipe kan hjelpe litt d og...

Lenke til kommentar

Min temperatur steg også da jeg fikk sk6-en. (brukte da bare termal pad)

 

Fyrte opp arctic silver - temperaturen sank 15 grader...

 

Planslipte - temperaturen sank 2-3 grader?

 

Monterte kjøleren feil - temperaturen steg 40 grader...

 

Så hvis du smører på et tynt lag med arctic silver, og samtidig passer på at det er skikkelig god kontakt mellom ribba og cpu, skal den kjøleren være bra!

Tips: monter kjøleren, demonter den og se om det er et firkantet merke på ribba etter cpu-en. Du ser da tydelig om det har vært skikkelig kontakt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...