cbcb Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Jeg har sammenlignet fps'en i counter-strike 1.6 på min og en venn's pc. Her er min fps : Her ligger fpsen på mellom 50-60. Her er min venn's fps: Her ligger fps'en mellom 130-140. Vi har de samme instillingene med filter, oppløsning, opengl, AA og Vsync av. Er det noen som vet hvorfor mitt Sapphire Radeon 9800 atlantis pro (128MB) er dårligere enn et GeForce 4 ti 4600? Endret 10. januar 2004 av cbcb Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 kanskje fordu du har på vertikal sync? Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 9800 pro skal jo være veldig mye bedre en det geforce kortet da! det så litt sånn merkelig ut. Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Det har ikke noe med annen hardware å gjøre da? Jeg kjenner ikke til hvor lite eller mye krevende CS er og hvilke komponenter som krever mest av dette spillet, men det at han har enn ellers ( - skjermkortet) bedre maskin kan jo gi et visst utslag. Ellers er vel CS et DX7 spill...? Forskjellene mellom disse skjermkortene er vel kanskje små på så gamle spill? Det var mine tanker... Endret 10. januar 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 nå har vel oxo kompisen din noe snabbere cpu? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 ser ut som du har på vertical sync jah, skru av den og sjå om det bedrer seg. Ellers så har han jo en god del raskare CPU enn deg, som kanske gir han en liten fordel - men 9800pro klarer fint å dra cs opp i mange,mange FPS om du stiller ting inn riktig Lenke til kommentar
Treat Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) en ide og ta av vsync ja Endret 10. januar 2004 av Treat Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Til alle som sier at han skal skru av vsync: les posten hans en gang til! Grafikk motoren til hl/cs er veldig gammel, så det er et kjent fenomen at det kjører bedre på litt eldre kort. Lenke til kommentar
Traxco Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) mye og si hvordan du setter opp setting på grafikkortet. og at du ikke har vertikal sync på. spiller du i open-gl eller direct 3d. tror ati har laget en patch til driverene for dem som hadde pro med cs.. virker som flere har dette pro med ati 9800 og cs. ps:sorry,leste ikke hele posten din. Endret 10. januar 2004 av Traxco Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Foreslår at du/dere laster ned HLToolz og med det programmet mekker en skikkelig tweaket config. Det hjalp meg en god del på både ping og fps uten merkbare forskjeller i utseende og oppførsel. Ligger praktisk talt konstant på 100fps med et GF4 Ti4200 og en Duron 800 Det sier ikke lite! Endret 10. januar 2004 av Loomy Lenke til kommentar
cbcb Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Foreslår at du/dere laster ned HLToolz og med det programmet mekker en skikkelig tweaket config. Det hjalp meg en god del på både ping og fps uten merkbare forskjeller i utseende og oppførsel. Ligger praktisk talt konstant på 100fps med et GF4 Ti4200 og en Duron 800 Det sier ikke lite! Hvordan har du tweaket configen din? Endret 10. januar 2004 av cbcb Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Det var jeg som tok screenshot med GeForce TI 4600: Ville bare komentere noe : Jeg fant ut at jeg faktisk hadde Vsync på(fordi Pstrip oppdateringen satte alt på standard) og "Ja" cbcb hadde Vsync "AV" Kan det være noe med minne eller noe med at brikkesettet og resten av PCen min er generelt nyere teknologi? F.eks HT på prosessoren, en del høyere klokkefrekvens på Intelen min, og "bedre" minne, ovs. Lurte på en ting: Har det noe å si på ytelsen på minne om du har 2x 256MB +1x 512MB ram, i forhold til 2x512Mb? Endret 10. januar 2004 av Dasset Lenke til kommentar
Anders1212 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Grunnen til at han har mere FPS en deg err rett og slett at han har devoloper på 1 , Vsync av og skjerm hz på max. Det er bare 100 fps som du ser. mere er ikke vits. da får du abre fps drop. Du må skru av vertikal sync. sette skjerm hz på max. og sette fps_max 101. Da skal du også ha 100 fps. Hvis du setter devoloper på 1 eller 0 (husker ikke) får du ubegrenset. Men disse ser du ikke... Så det er ikke vits. Lenke til kommentar
WyZarD Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 En annen sak er at det mappet der ( de_aztec ) har fått en liten "oppdatering" i 1.6 . Til dags dato har jeg aldri sett et mer ustabilt map i cs når det gjelder fps. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Foreslår at du/dere laster ned HLToolz og med det programmet mekker en skikkelig tweaket config. Det hjalp meg en god del på både ping og fps uten merkbare forskjeller i utseende og oppførsel. Ligger praktisk talt konstant på 100fps med et GF4 Ti4200 og en Duron 800 Det sier ikke lite! Hvordan har du tweaket configen din? violence_ablood 1 violence_hblood 1 violence_agibs 0 violence_hgibs 0 max_shells 0 max_smokepuffs 0 voice_eax 1 voice_dsound 1 r_mmx 1 r_shadows 0 r_novis 1 r_mirroralpha 0 s_a3d 1 s_eax 1 s_reverb 0 gl_cull 0 gl_clear 0 gl_keeptjunctions 0 gl_texsort 1 gl_overbright 1 gl_wateramp 0 gl_ztrick 0 gl_smoothmodels 0 gl_lightholes 1 gl_round_down 2 gl_picmip 0 gl_playermip 0 gl_texturemode GL_LINEAR_MIPMAP_NEAREST gl_max_size 256 cl_highmodels 0 cl_minmodels 1 cl_weather 0 cl_corpsestay 30.0 vid_wait 0 joystick 0 precache 0 hisound 1 hpk_maxsize 0.5 scr_conspeed 600 fastsprites 0 cl_cmdrate 100 cl_updaterate 45 cl_download_ingame 0 cl_allowupload 0 cl_rate 25000 rate 15000 mp_decals 100 developer 0 fps_max 100 Lenke til kommentar
johanf Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Grunnen til at han har mere FPS en deg err rett og slett at han har devoloper på 1 , Vsync av og skjerm hz på max. Det er bare 100 fps som du ser. mere er ikke vits. da får du abre fps drop. Du må skru av vertikal sync. sette skjerm hz på max. og sette fps_max 101. Da skal du også ha 100 fps. Hvis du setter devoloper på 1 eller 0 (husker ikke) får du ubegrenset. Men disse ser du ikke... Så det er ikke vits. I CS 1.6, er det ikke mulig å få mere enn 100 FPS uansett? Lenke til kommentar
K.Austheim Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Her er det nok helt klart størrelsen på CPU som spiller inn. fragbite.com har en guide som forteller hvorfor. En ny cpu gjorde mirakler i mitt oppsett. Nå har jeg dog vertical sync på (jeg liker ikke tearing). xp1800 - radeon 9700 - 512 ddr pc3200 @ cs 1.6 = 60-70fps med uhyggelige drops xp2500 - radeon 9700 - 512 ddr pc3200 @ cs 1.6 = 100fps uten fps drops Endret 10. januar 2004 av eX_treme Lenke til kommentar
Grobo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Du med Radeon 9800. skriv i consolen i cs. rate 15000 cl_updaterate 90 cl_cmdrate 90 fps_max "150" OG kopier atioglxx.dll fra system32 mappa over i gldrv mappa i cs. og skriv " Default Default gldrv/atioglxx.dll OpenGL Driver " inni drvmap.txt som ligger i cs folderen din. Med den driveren er det mye bedre fps i cs.. prøv dette! Med kommandoen " delveloper 1 " får du mer enn 100 fps i cs. prøv ut! hjalp det forresten?? Endret 10. januar 2004 av Grobo Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Det er ikke "bare-bare" å være CS-nerd forstår jeg Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Det er ikke "bare-bare" å være CS-nerd forstår jeg Nei, du har vel rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå