djtesla87 Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 jeg får ennå feil 1: jeg pakker ut tar.gz fila ( amsn ) 2: cd /home/mats/Desktop/Amsn/msn/ 3: ./configure BASH: ./configure no such file or directory Hva skal jeg gjøre her? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Installation Download amsn-0_xx.tar.gz $ tar xvzf amsn-0_xx.tar.gz $ cd msn $ ./amsn or $ wish amsn If command wish is not found, you need to install tcl/tk packages (tcl & tk). Lenke til kommentar
moesen Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 jeg får ennå feil 1: jeg pakker ut tar.gz fila ( amsn ) 2: cd /home/mats/Desktop/Amsn/msn/ 3: ./configure BASH: ./configure no such file or directory Hva skal jeg gjøre her? Det er noen programmer som ikke instaleres med ./configure && make && make installSom f.eks amsn. Men stort sett de fleste program instaleres på den "vanlige" måten. Gjør som Errae sier så går det til topps Lenke til kommentar
slime mold Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Det er verdt å merke seg at det som Errae skrev, de få enkle stegene for å starte amsn, er klistret over hele hjemmesiden til amsn. Det er ikke mulig for normalt seende personer ikke å se det. Så om det finnes en lekse å lære her, så er det å kjøre kommandoen echo 16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq | dc og ikke glem det. Lenke til kommentar
djtesla87 Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 finnes det ikke noen copy and paste metode i linux eller rettere sagt lycoris? blir gal av å måtte sitte å skrive inn kodene hele veien Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 I X: Marker teksten du skal kopiere, gå til plassen du skal paste, trykk den midterste knappen på musa, gjerne scrollehjulet om du har scrollemus . Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Så om det finnes en lekse å lære her, så er det å kjøre kommandoen echo 16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq | dc og ikke glem det. Lenke til kommentar
djtesla87 Skrevet 12. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2004 takk for hjelpen med det også begynner å lære litt i linux nå Lenke til kommentar
Neophus Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 om jeg ikke tar helt feil her, så følger ikke gcc/g++ med lycoris.. gjorde ihvertfall ikke det den gang jeg prøvde det.. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 om jeg ikke tar helt feil her, så følger ikke gcc/g++ med lycoris.. gjorde ihvertfall ikke det den gang jeg prøvde det.. Godt mulig, men du trenger det altså ikke til amsn fordi det er skrevet i scriptspråket Tcl, og skal følgelig ikke kompileres. Men ellers bør programmeringsverktøy absolutt være noe man tar med i installasjonen av linux (gcc, make osv.). Er nok noen nybegynnere som krysser det vekk under installasjonen for å spare plass, og tror det ikke er nødvendig siden de ikke skal kode uansett. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Er ikke lycoris eldgammel og totalt uoppdatert? eller er det jeg som ikke er oppdatert? Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 Linux er vanskelige greier.. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 OKKOKK: DU er vanskelige greier... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå