petterpotet Skrevet 18. februar 2022 Del Skrevet 18. februar 2022 Har fått en veldig upraktisk funksjon på min passat alltrack 2012 modell. Når jeg lukker sidedøra på bilen og den elektriske bakdøra er åpen lukkes den. Det er jo kjekt når dama går fra bakdøra åpen, men det er mindre kjekt når jeg setter meg inn i bilen og lukker døra mens hun driver med noe bak der(det blir så dårlig stemning). Samtidig har ryggekamera sluttet å virke, får feilmelding. Samt bremselys øverst på bakdøra lyser svakt når bilen er av. Snakker vi jordingsfeil? Hvor begynner jeg å lete? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 18. februar 2022 Del Skrevet 18. februar 2022 Høres ut som ledningsbrudd i bakluka. Flere ledninger som som er avisolert og gnisser mot hverandre, sender strøm dit det ikke burde være strøm o.l. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 18. februar 2022 Del Skrevet 18. februar 2022 Kan like gjerne være ødelagt jordingspunkt. Da kan utstyr begynne å trekke strøm via annet utstyr i stedet for jord. Uten kretsskjema blir det litt som å lete etter nåla i høystakken. 1 Lenke til kommentar
Zeroh Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Sjekk ledningene mellom karosseri og bakluke. Typisk at det gnisser i stykker her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå