Gå til innhold

Hvor mye strøm bruker maskinen?


Alieu

Anbefalte innlegg

Jeg har:

AMD XP 2500+ på 200FSB 11MP

Abit NF7-S v2.0

Sapphire 9800NP på 435GPU 360MEM

WD 120GB 8MB Cache

Corsair 1024 PC 3200 400Mhz

Volcano 11+ på 4000RPM

Papst 92mm

Jeg har et suntek kabinett med en 300W PSU som følgte med.

Jeg opplever at systemet er ganske ustabilt.

Bør jeg kjøpe ny PSU?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[quote name='boathansm' date='10/01/2004 : 13:22'] Skal finne noen sånne kalkulatorer som regner det ut for deg på internett.

Selv ville jeg nok hatt min. 350W PSU på det systemet. Men vanligvis holder jo i dag 350w PSU, men har du en venn som har et kraftigere PSU enn deg kunne du ha spurt om å få lånt det. [/quote]
Har vært mangen tråder om dette her.... Bare leit... ;)
Lenke til kommentar

på meg virker det som om dette hele strømbehovet er noe overdrevet. En kommer langt med både 300 og 350.

 

Har en maskin med et eldre psu som kun har 233. Selv denne drar en 950mhz, 1 harddisk, ati 7500 skjermkort 3 80mm vifter på stille hastighet.

 

Klart om en har dual hovedkort og ati 9800xt eller tilsvarende fra nvidia trenger en kanskje mer en en 300watt klarer å gi.

 

Men når prisforskjellene er minimale så er det jo bare å strekke seg etter det lommeboka takler.

 

tillegg:

de fleste barebone som shuttle har jo bare i senere tid kommet med sterkere strømforsyninger en 200watt. Denne holder lenge virker det som. Folk stapper jo både inn xp2500, p4 3,2 og raske skjermkort.

Endret av Stonescream
Lenke til kommentar

Detaljene om min maskin finner du i profilen min. En av "strømkalkulatorne" på internett anbefalte meg en PSU på minst 350 watt. Maskinen min kom orginalt med en 200 watts fra HP som til nå har fungert utmerket. Jeg aner en deal mellom PSU produsentene og strømkalkulatørene på rundt om på nettet :p

 

Nei, men uansett vil jeg tro at din PSU er mer enn god nok for din maskin.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en gang url til en side med en sånn kalkulator som regnet ut hvor stor psu jeg trengte, men har selvsagt mistet den.

Jeg har stort sett samme system som deg, men en harddisk mer, og den siden regnet ut at jeg trengte 323W. tror den regna ca 20-25W på hver HD, så det er mulig at 300W for ditt system kan bli noe lite.. :(

 

edit: jeg fant url :w00t::w00t:

Psu Calculator

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Er en liten tur på byn!!! Så beklager litt skriveleifer.

 

Du må huske på at shuttle bare har 200W! Og de klarer stort sett å kjøre det meste. De klarer faktisk ATI Radeon 9800 Pro kort også, sett at du bare har 1 harddisk.

 

Jeg sier som så, du får aldri for stor PSU.

 

300W burde være nok, men som noen sa, forsøk å "låne" en.'

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Det er jo også forskjel på om PSUen leverer riktig med strøm... det er noen merker som leverer mer en det dom står utenpå PSUen ;) jeg tror din psu holder til hardwaren din.. jeg har 350w, med 3*hd, 1cd-rom, 1cdbrenner, fire kabinettvifte+diverse katoder... boxen min er overklokket en del...

 

poenget mit var=tror psuen holder til deg :p

Lenke til kommentar

Skal låne en Antec 480W av en kamerat.

Han har forøverig:

P4 2.6 @ 3.4 800FSB

Abit IC7 MAX 3

Geil 2x256 Dual Platinum 500Mhz

120GB Seagate S ATA

Hercules 9700Pro @ 365GPU og 355MEM

Samme vannkjøling som på overklokking.no (løs vekt)

Lian Li PC75

6 80mm kabinett vifter

:)

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning at du overklokker en del så tror jeg en kraftigere PSU ville vært et fornuftig valg! Gå for et godt merke. F.eks Fortron Source, Enermax eller Antec. 350W til 400W skulle holde i massevis. Velger du en mer sånn "hafla hafla" produsent så er det stor sjanse for at de oppgir høyere effekt på PSU enn det den faktisk yter med stabil spenning.

 

buskmann: khe? Fin avhandling, men hva ville du egentlig fram til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...