Cerent Skrevet 18. februar 2022 Del Skrevet 18. februar 2022 Et kjapt spørsmål om reklamasjon: Dersom jeg kjøper noe brukt, f.eks. en mobiltelefon som er to år gammel som originalt vel ble solgt med 5 års reklamasjon og denne går i stykker etter at jeg har hatt den i to år, hvem skal jeg rette reklamasjonen mot, butikken som opprinnelig solgte varen til første kjøper eller den jeg kjøpte varen av som så må rette kravet mot butikken? Har en butikk som selger en vare til person 1 ansvar for varen fortsatt etter at denne videreselges til person 2? Person 2 (meg) har jo ikke inngått noen kjøpsavtale med opprinnelig selger? Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 18. februar 2022 Del Skrevet 18. februar 2022 Reklamasjon kan rettes mot tidligere salgsledd (butikken som opprinnelig solgte varen). Det er nok også det mest hensiktsmessige, ellers blir den du kjøpte telefonen av kun en mellommann som gjør at prosessen tar lenger tid og blir mer omstendelig. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Kanskje litt offtopic men en mobil har vel bare 2 års reklamasjon? Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 1 hour ago, Tmz said: Kanskje litt offtopic men en mobil har vel bare 2 års reklamasjon? Skal en mobiltelefon vare mindre enn 2 år? Nei. Den skal vare betydelig lenger enn 2 år, og har derfor 5 års reklamasjonsrett. Mange som påstår noe annet, men her er forbrukermyndighetene klinkende klare. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Tmz skrev (1 time siden): Kanskje litt offtopic men en mobil har vel bare 2 års reklamasjon? Batteri kan ha 2 år, men fordi det er umulig å bytte så er det 5 år på hele mobilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå