Gå til innhold

bærbar pc til ca. 10000,-

høbba

Anbefalte innlegg

Trenger råd ved kjøp av ny bærbar pc.

Pcen skal hovedsaklig brukes i studiesammenheng og trenger ikke å være en "desktop killer." Det er viktigere at den er støysvak, har lav vekt og bruker lite strøm enn at den f.eks. har godt skjermkort. (Ikke på jakt etter en spill pc.)

krav til pc:

* koste ca 10000,-

* bør ha parallell/seriell port (skal koble til EEPROM-brenner)

* bør helst ha 512 MB RAM (skal kjøre matlab og andre simulerings programmer)

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay! Vurderer å kjøpe Dell inspiration 500m

Noen som har erfaringer med kjøp fra Dell over internett. Leveringstid, betaling osv.

Bor for tiden i Bergen. Noen som tilfeldigvis vet om Dell selger over disk her i bergen?

Lenke til kommentar

Ja må si meg enig for 10 000 er det Kun Dell500m som er for studenter.

Alle de du finner for slike summer som den ESC saken, har dekstop prosesor da kna du glemme stille. Og de har ikke noe bra batteri.

Du får nok vurdere om du kan vente 10 dager, ellers kan du komme til og angre ved og kjøpe en slik desktop pc.

Edit: Trykte ikke på den linken om Acer med centrino for 9000kr, den kan kansje være like bra som 500m. let etter noen tester og samenlign.

Endret av MrNielsen
Lenke til kommentar
Den acer maskina koster rett over 12k, mulig du så på x.mva prisen. Den er nok ganske sikkert ikke "dårligere" enn dell maskina, men den koster 3000kr mer da...

K

ja det var første gangen jeg var inne på mpx med den nye bærbare, da var det sef uten mva :(

Da er det vell bare 500m av nye som kan være under 10000 da.

Lenke til kommentar

For all del ikke kjøp denne pcn. Ut ifra bruken du spessifiserer kan jeg garantere at du vil bli misfornøyd med denne. Jeg kjenner et par stykker som har akkurat denne modellen. Den er ikke akkurat bærbar etter min mening, i tillegg så bråker den no helt sinsykt. Jeg kan garantere at du får juling hvis du tropper opp på en lesesal med en slike en ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...