høbba Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Trenger råd ved kjøp av ny bærbar pc. Pcen skal hovedsaklig brukes i studiesammenheng og trenger ikke å være en "desktop killer." Det er viktigere at den er støysvak, har lav vekt og bruker lite strøm enn at den f.eks. har godt skjermkort. (Ikke på jakt etter en spill pc.) krav til pc: * koste ca 10000,- * bør ha parallell/seriell port (skal koble til EEPROM-brenner) * bør helst ha 512 MB RAM (skal kjøre matlab og andre simulerings programmer) På forhånd takk Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 10 000kr Er det ikkje så lett å finne ein bærbar som ikkje bråker og er lett...Men ein word pc finner du www.multicom.no www.psdata.no www.komplett.no www.mpx.no Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Gjør som jeg pleier jeg, anbefaler Dell 500m. Må kanskje ut med en tusenlapp mer enn du har tenkt, men det klarer du vel sikkert. Maskinen er stille, og burde klare seg meget godt til ditt bruk. Lenke til kommentar
høbba Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Okay! Vurderer å kjøpe Dell inspiration 500m Noen som har erfaringer med kjøp fra Dell over internett. Leveringstid, betaling osv. Bor for tiden i Bergen. Noen som tilfeldigvis vet om Dell selger over disk her i bergen? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Ikke salg over disk. Min maskin brukte rett over 10 virkedager... Litt kjedelig å vente på. Kjøp maskina med 1400x1050 oppløsning, selv om dette gir enda litt lenger ventetid. Knut Lenke til kommentar
høbba Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Trenger Pcen til uka så det blir litt for lenge å vente. Noen som vet hvilken nettbutikker som har leveringstid på under en uke? (forbeholdt at varen fins på lager) Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Min og brukte de omtrent 10 dager på å levere. Men om en skal ha den beste skjermen må en vel vente enda litt lengre nå ja... Lykke til videre i letingen. Vi har vel alle vært i dine sko:) Lenke til kommentar
høbba Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 vurderen denne fra multicom: http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...lagerantall=5pl Noen som har erfaringer med multicom når det gjelder leveringstid, fraktpris osv. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) ECS maskina har både høy vekt og dårlig batterikapasitet. Sjekk heller denne Acer maskina om du har mulighet til å strekke deg en 1000-lapp lenger. Knut Endret 10. januar 2004 av enemigo Lenke til kommentar
krasberg Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 10 000kr Er det ikkje så lett å finne ein bærbar som ikkje bråker og er lett... Tull og tøys! Dell Inspirion 500m kostar no frå 9000 på dell.no. Den veg omlag 2.5kg og støyer like lite som ein hamster for å sitere ein på forumet. Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Ja må si meg enig for 10 000 er det Kun Dell500m som er for studenter. Alle de du finner for slike summer som den ESC saken, har dekstop prosesor da kna du glemme stille. Og de har ikke noe bra batteri. Du får nok vurdere om du kan vente 10 dager, ellers kan du komme til og angre ved og kjøpe en slik desktop pc. Edit: Trykte ikke på den linken om Acer med centrino for 9000kr, den kan kansje være like bra som 500m. let etter noen tester og samenlign. Endret 10. januar 2004 av MrNielsen Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 F-siemens lifebook s-series, meget lette pc`er små og kjappe. Prøv å skaffe deg en på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Den acer maskina koster rett over 12k, mulig du så på x.mva prisen. Den er nok ganske sikkert ikke "dårligere" enn dell maskina, men den koster 3000kr mer da... K Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Den acer maskina koster rett over 12k, mulig du så på x.mva prisen. Den er nok ganske sikkert ikke "dårligere" enn dell maskina, men den koster 3000kr mer da... K ja det var første gangen jeg var inne på mpx med den nye bærbare, da var det sef uten mva Da er det vell bare 500m av nye som kan være under 10000 da. Lenke til kommentar
pipp Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 vurderen denne fra multicom: http://www.multicom.no/varedetaljinfo.asp?...lagerantall=5pl For all del ikke kjøp denne pcn. Ut ifra bruken du spessifiserer kan jeg garantere at du vil bli misfornøyd med denne. Jeg kjenner et par stykker som har akkurat denne modellen. Den er ikke akkurat bærbar etter min mening, i tillegg så bråker den no helt sinsykt. Jeg kan garantere at du får juling hvis du tropper opp på en lesesal med en slike en Lenke til kommentar
høbba Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 vurderer nå denne: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Har ikke hørt noe særlig om toshiba sine bærbare. Er det noen som vet om dette er et godt kjøp? Lenke til kommentar
enemigo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Toshiba er jo bra, men dell 500m er fortsatt et mye bedre tilbud for en som verdsetter støy og størrelse. 2,6ghz celeron prosessoren er nok tregere enn P-m 1,4ghz til det meste. P-m 1,4ghz sitter i dell 500m. K Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Hva med denne: (Tundra 1555s) http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=102...lAction=details Bortimot lydløs/bra batterilevetid/god ytelse (ikke i spill) Legg til 500,- for 512 RAM Endret 10. januar 2004 av enmannen Lenke til kommentar
høbba Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Tundra 1555s blir litt dyr med tanke på at Win XP ikke følger med. (Må faktisk ha det) Lenke til kommentar
mackforever Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Tundra 1555s blir litt dyr med tanke på at Win XP ikke følger med. (Må faktisk ha det) Hva med Fujitsu Siemens Amilo M7400? Ettersom jeg har skjønt, er dette samme maskin som Tundra'en - men med endel programvare; deriblant Windows XP... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå