ltdata Skrevet 18. februar 2022 Del Skrevet 18. februar 2022 Noen ganger når jeg starter pcen så er det bare snøstorm på pc skjermen. Som regel når jeg restarter pcen så virker skjermen igjen. Dette skjer også noen ganger når PCen er på og jeg slår av skjermen for så å starte skjermen igjen senere. Noen som vet hvordan jeg kan løse dette? Lenke til kommentar
Fartlitter Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Hvilken skjerm og hvilket skjermkort har du? Er det hdmi, displayport eller dvi? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Skyldes trolig at skjermen mottar videosignal med høyere oppløsning og/eller refresh fra skjermkortet enn den kan vise. Oppgrader drivere, oppgrader FW og prøv med en ny kabel. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 20. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2022 Fartlitter skrev (1 time siden): Hvilken skjerm og hvilket skjermkort har du? Er det hdmi, displayport eller dvi? HDMI. Kommer tilbake med skjermkort/skjerm senere Slettet-fsaSP0zV skrev (1 time siden): Skyldes trolig at skjermen mottar videosignal med høyere oppløsning og/eller refresh fra skjermkortet enn den kan vise. Oppgrader drivere, oppgrader FW og prøv med en ny kabel. Ok, har tror jeg har innstallert siste skjermkort drivere. Kabel er helt ny men kan prøve en annen. Har lasted ned firmware for skjermen men får ikke innstallert. Er ikke noe installasjon fil, bare filtyper som er ukjente for meg. https://eu.aoc.com/en/products/monitors/u27v4ea/downloads Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 (endret) Windows 10 har en side som viser skjermoppløsning og refresh rate. Refresh rate skal vanligvis være 60 Hz. Jeg tror ikke jeg ville oppdatert firmware om jeg ikke måtte. Har denne skjermen og maskinen virker før, altså dette problemet har oppstått etter at det først har virket over tid. Endret 20. februar 2022 av Svein M Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 20. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2022 Skjermen har vært sånn siden jeg fikk PCen. Ny pc. Startet ganske umiddelbart Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Hva slags skjermkort har du? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Video hadde kanskje vært til hjelp... Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Om det er høy oppløsning på skjermen så er det en mulighet for at skjermkabelen ikke takler det så godt. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 21. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2022 Svein M skrev (16 timer siden): Om det er høy oppløsning på skjermen så er det en mulighet for at skjermkabelen ikke takler det så godt. Det er en ny 4k skjerm. Mener jeg har brukt kabelen som fulgte med skjermen Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 21. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2022 sedsberg skrev (17 timer siden): Hva slags skjermkort har du? Jeg spør for en annen person, så jeg skal høre med han og komme tilbake med navn på skjermkort Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 21. februar 2022 Del Skrevet 21. februar 2022 (endret) Jeg ser i tabell i denne wiki linken: HDMI - Wikipedia Der er 4k 3840x2160 oppgitt til å kreve 12.54 Gbit/s (i RGB eller 4:4:4 color format), noe som gjør at en må ha minst en HDMI 2.0 kabel. Y'CC 4:2:0 Color kan derimot virke på HDMI 1.3 og 1.4 da det krever lavere data rate. Så jeg ville prøvd en annen HDMI 2.0 eller 2.1 kabel i tilfelle det skyldes kabelen. En måte å sjekke dette på er å enten velge 30 Hz, en lavere oppløsning eller 4:2:0 subsampling . Virker det da så er det kanskje kabelen som ikke greier full oppløsning og frekvens. Endret 21. februar 2022 av Svein M Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 22. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2022 Svein M skrev (22 timer siden): Så jeg ville prøvd en annen HDMI 2.0 eller 2.1 kabel i tilfelle det skyldes kabelen Jeg har bare brukt kabelen som fulgte med skjermen. ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO AOC 27" 4K skjerm U27V4EA Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Jeg vil anbefale å heller bruke Displayport kabel. Men om dere vil bruke HDMI så ville jeg prøvd en annen HDMI 2.0 kabel. Både skjerm og skjermkort har både HDMI 2.0 og Displayport, så det skal virke dette her alt virker som det skal. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 22. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2022 Er det displayport som er den tilkoblingen som er på pc skjermen og på skjermkortet som ikke er hdmi eller rgb? Denne porten er ny for meg Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 ltdata skrev (23 minutter siden): Er det displayport som er den tilkoblingen som er på pc skjermen og på skjermkortet som ikke er hdmi eller rgb? Denne porten er ny for meg Ja. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 22. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2022 Ok har også en Tv som er koblet til skjermkortet. Regner ikke med at det kan skape problemene for pc skjermen? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 ltdata skrev (3 minutter siden): Ok har også en Tv som er koblet til skjermkortet. Regner ikke med at det kan skape problemene for pc skjermen? Skal kunne koble til forskjellige skjermer. Lite trolig at det blir forstyrrelser fra Tv. Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 23. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2022 Fikk tak i en displayport kabel, men npr jeg koblet den til så ble skjermen ok på Tven, men på pcen ble skjermen rar. Så basre skrivebordet, men ikonene/snarveiene var borte. Samt mange linker på oppgavelinjen borte. Virket som skjermen var ekstendert istedenfor duplisert ? (som jeg ønsker) Noe som må gjøres i skjermsettings? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 6 minutes ago, ltdata said: Fikk tak i en displayport kabel, men npr jeg koblet den til så ble skjermen ok på Tven, men på pcen ble skjermen rar. Så basre skrivebordet, men ikonene/snarveiene var borte. Samt mange linker på oppgavelinjen borte. Virket som skjermen var ekstendert istedenfor duplisert ? (som jeg ønsker) Noe som må gjøres i skjermsettings? Ja. Du har valgt å utvide skrivebordet. Skal du ha samme bilde på begge må du velge å klone/kopiere skrivebordet/skjermbildet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå