Poelse Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) Hei Noen som vet om det har noen særlig betydning en har tatt kurs/utdannelse som nettstudier ved siden av jobb, eller fulltid i klasserom mtp jobbsøking? Fulltid og klasserom høres litt mer seriøst ut, og jeg vil anta at de fleste lærer mer med å gå av det, men eksamenene er vel de samme? Så sånn sett vil jo resultatet vise om en har lært noe.. Tenker på å ta vg2 brønnteknikk, og vet det er vanskelig å få jobb, så vil prøve å kvalifisere best mulig. Men økonomisk sparer jeg veldig mye på å ta det på nett utenom jobb, istedenfor å ta fri i flere måneder. Endret 17. februar 2022 av Poelse Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. februar 2022 Del Skrevet 18. februar 2022 Vil det i det heile tatt gå fram av vitnemålet om du har fått undervisninga i klasserom eller på nett? Dersom du har studert ved sidan av jobb så vil det nok gå delvis fram av CVen at studiane nødvendigvis må ha foregått utanom ordinær arbeidstid, men ein vil ikkje kunne sjå om du har hatt kveldsundervisning eller nettstudiar. Uansett vil det nok ha svært liten betydning, det som betyr noko er om du har fullført utdanninga og deretter kva karakterar du fekk. Eg tviler på at det er nokon arbeidsgivarar som vil spekulere så mykje på kva undervisningsmetode du brukte. Det å sette av tid til å gå til eit fysisk klasserom gir deg nok ingen plusspoeng, det er minst like imponerande å klare å sette av tid til sjølvstudier i ein travel kvardag. Så valget mellom klasserom eller nettstudiar bør være eit valg som er best for deg. Eg er langt på veg einig i at det å møte opp til fysisk undervisning ofte kan være ein enklare måte å lære på ettersom du også får litt passiv læring og har ein lærar du kan få ekstra hjelp av. Men nettstudiar vil ofte være meir tidseffektivt, særleg om du er strukturert nok til å sette av nok tid til studiane. Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 18. februar 2022 Del Skrevet 18. februar 2022 Jeg tror at hvordan du presenterer ditt valg har mye betydning . Dersom du valgte nettstudier fordi det er mye mindre pes enn å møte opp fysisk, så er det selvfølgelig et stort rødt flagg for arbeidsgiver. Dersom du valgte nettstudier fordi det ga deg en mer effektiv studieprosess, der du kunne bruke mer tid på studier og mindre tid på reiser til/fra studiested++ så vil det kunne vise at du er reflektert og at du tar beviste valg. Lenke til kommentar
Poelse Skrevet 18. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2022 Takk for svar! Ettersom jeg har skjønt er det i hovedsak to skoler som har denne undervisningen for voksne, den ene har nettundervisning, og den andre klasserom. Så jeg vil tro de fleste arbeidsgivere forstår hva slags undervisningsform jeg har vært gjennom utifra hvilken skole jeg har tatt utdanningen hos. Ser jeg bort fra det praktiske og økonomiske ville jeg helst tatt det på fulltid. Men da måtte jeg flytta til en annen by i ukene, og det passer dårlig mtp nåværende jobb å ta en sånn pause. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå