Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Negativ test etter tredje dose: Er det en greie?

Gjest b0e4d...878

Anbefalte innlegg

Gjest b0e4d...878

Jeg er forelder til to barn, og begge to har corona. 

Selv har jeg tatt 3 doser vaksine og har nøyaktig samme symptomer som dem, men ikke positiv test.

Jeg har nå snakket med flere foreldre som har tatt tre vaksinedoser. Barna deres er smittet, de selv er dårlige med samme symptomer, men de tester negativt. 

Jeg har prøvd å finne informasjon rundt dette, men finner ingenting som sier at tredje vaksinedose gir negativ test på tross av smitte. Er det noen andre som vet noe, kanskje? 

Anonymous poster hash: b0e4d...878

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er en greie. Selvtestene er ikke så veldig sensitive og fungerer vanligvis best til påvise smitte når man er mest smitteførende. Jeg har hørt om mange med tre doser som ikke har klart å påvise med selvtest.

Men, det kan likevel også ta ganske lang tid før selvtest slår ut positivt. For noen tar det flere dager etter symptomene har meldt seg.

Hvis begge barna har testet positivt og du har samme symptomer så er dette en vel så god indikator som positiv test. Dersom det er viktig for deg å være helt sikker på at du har covid-19, så bør du vurdere en PCR-test.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...