importViking Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Hos min innkjørelse står to brevkasser. Den ene er meg den andre fra nabo'n fra andre siden av veien. Når veien ble brøytet havner mye snø på min innkjørelse. Det er ikke alltid mulig å frese bort med min ‘13HK rollator-snøfres’. Så det er mye arbeid å grave det bort (og jeg ble også en år gamler hver år). Så hva jeg lurer på: hvem har annsvar for å grave fri postkasser? Er det min annsvar fordi det er min innkjørelse? Eller er det felles annsvar med naboen fordi postkassen står faktisk ikke på min tomt men på denne strøk langs fylkesveien det er eiet av vår fylke. For ordens skylt: når det er ikke mye snø blaser jeg det bort med min snøfres, men nå var det veldig mye så var litt hjelp velkommen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Ansvaret ligger på den som vil ha post. Jeg sjekker postkassen min ukentlig, men har ikke mottatt brev på flere år. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 importViking skrev (2 timer siden): Er det min annsvar fordi det er min innkjørelse? Fra posten regler om plassering av postkasser: Lenke til kommentar
importViking Skrevet 16. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2022 Takk! Det var tyddelig. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Med litt fare for OT mhp. tema, men likevel innafor postkassenes verden: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå