Martin Braathen Røise Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 IBM-sjef skal ha kalt eldre ansatte «babydinosaurer som burde vært utdødd» Lenke til kommentar
F3NMH3OO Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Det er slike saker som får man til å tvile på intelligensen til enkelte ledere. Å være negativ overfor grupper av ansatte er ikke spesielt lurt, det ødelegger tilliten til ledelsen, gir firma dårlig rykte, og man risikerer sure ansatte med lavere effektivitet og som kanskje slutter. Og man kan få problemer med rekruttering av nye ansatte. Også lite smart å legge igjen elektroniske spor av slike holdninger og diskusjoner, slikt blir veldig ofte lekket til mediene. Lenke til kommentar
EWNN849Y Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Jeg har flere ganger opp gjennom årene opplevd at ledere har pekt på min aldersgruppe med påstander om at vi er for gamle. Så langt har dette vært ledere som har vært eldre enn meg, og heldigvis har det flere ganger vært mulighet til å åpne en dør og tilby den eldre leder å gå ut først. Hver eneste gang har slike meldinger vært et tydelig signal om at det er på tide å bytte jobb. To ganger har jeg fått et hyggelig tilbud om å komme tilbake etter at tidligere arbeidsgiver har ombestemt seg. Sånn sett har dette vært vinn-vinn hver eneste gang, men det er litt trist med disse lederne som har motforestillinger når det gjelder ansatte med lang erfaring og høy kompetanse. 2 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Hm, minner meg om en gang for lenge siden i førstegangstjenesten på bussen for transport til øvelsestedet - da en brysk kaptain kommer inn på bussen og utbryter "her var det mye daukjøtt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå