Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kan man si opp jobben "frem i tid"?

Gjest ebc99...443

Anbefalte innlegg

Gjest ebc99...443

Jeg har takket ja til et jobbtilbud med oppstart 1. januar 2023. Skal ut i pappaperm til høsten (august til november). Ønsker å gi beskjed på allerede nå på jobben for å sikre kunnskapsoverføring og evt. gi arbeidsgiver god tid til å skaffe en erstatter. Kan jeg allerede nå levere inn oppsigelse der jeg skriver at min siste arbeidsdag er 31. desember 2021, eller må jeg vente til september med å levere den, slik at oppsigelsestiden løper oktober-desember?

Anonymous poster hash: ebc99...443

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ebc99...443
Gjest ebc99...443 skrev (1 minutt siden):

31. desember 2021

Dette skulle selvsagt være 31. desember 2022.

Lenke til kommentar

Ja, det kan du. Du kan for å være fin på det skrive at "oppsigelsen forutsetter fratredelse 31. desember 2022". Med mindre du har en grunn til å tro at sjefen din kommer til å gjøre live ditt surt for deg før du går ut i perm hvis du allerede har sagt opp, så synes jeg det er en god idé. Jeg gjorde det samme selv, sa opp i januar med fratredelse 30. juni pga. pappaperm. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja du kan seie opp med verknad fram i tid, den avtale oppseiingstida er eit minimum for kor kort varsel du kan gi, du kan sjølvsagt varsle at du vil seie opp med lengre varsel enn det avtalte minumumstida.

Det einaste du bør passe på er at du er tydeleg på at du reknar siste arbeidsdag som 31 desember 2022.

Vil også legge til at eit anna alternativ er at du informerer sjefen din munnleg om at du har eit ventande jobbtilbod frå januar av, men at du ventar til hausten med å levere den formelle oppseiinga.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...