Gjest 89c78...db2 Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Hei Jeg har tenkt en stund på å kjøpe bolig i byen jeg studerer i men er noe usikker på om det er en god investering/verdt det akkurat nå. Jeg leier i dag for 5300kr måneden med strøm og internett og bruker i underkant av 10 000kr i måneden. Har jobb ved siden av studiet og har utbetalt ett sted mellom 20-30 tusen så jeg sparer stort sett hele lønningen. Med rentehevingene som er spådd, vil renten på boliglån ligge på 3,2 prosent ved starten av 2024 og jeg tror derfor at dette kan være med på å holde boligprisen litt igjen. Vil det da være mer lønnsomt å fortsette å leie til jeg er ferdig med studiet i 2023 eller burde jeg kjøpe nå? Har planer om å bli boende i byen i 6 år til og muligens lenger. Har også en kjæreste som vil være med på å betale ned lån eventuelt. Det er snakk om å ta opp ett lån på 2- 2,5 millioner da jeg allerede har nesten 1 million oppspart. Hva tenker dere? for og imot. Anonymous poster hash: 89c78...db2 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Så lenge du får solgt etter 6 år så lønner det seg vel, ellers kan du fortsette å leie og spare til bolig etterpå. En del haver i en kjip situasjon at de må leie ut en bolig man helst vil selge fordi det ikke er kjøpere til den prisen du synes er fair. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Jeg ville kjøpt med en gang. Desto lenger du tenker å eie desto bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå