Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Tenker på eksen


Gjest 13b34...9a2

Anbefalte innlegg

Gjest 13b34...9a2

Jeg hadde en kjæreste fra jeg var 15 til 17 år gammel, nå er jeg 21. Når jeg ser tilbake på forholdet vil jeg tenke på det som et veldig usunt forhold. Vi hadde gode perioder, men det var mye frem og tilbake. Når det ble slutt for siste gang, var jeg hjerte knust. Det var han som slo opp, fordi han ikke hadde nok følelser. Selv om det var slutt ga han meg liksom det lille håpet innimellom, ved at vi rotet og snakket som at vi var kjærester. Etter ca. Et halv år kuttet vi kontakten helt. Da ble det mye meldinger og telefonsamtaler fra min side når jeg var ute på fest. 
 

Nå har det gått 4 år og jeg tenker på han ofte, flere ganger i uken om ikke hver dag. Vi er i typ samme vennegjeng, så ser til han av og til , men ikke ofte. Når vi møtes er det først nylig det har blitt en god tone. Før dette var det alltid krangling. Hvordan skal jeg klare å legge han helt fra meg? 
 

Jeg har hatt 2 andre kjærester etter han, men begge de to ble slutt fordi jeg ikke var nok forelsket. Stemmer dette med at man aldri kommer seg helt over sin første kjærlighet, og jeg bare må akseptere at jeg ikke kommer til å bli like forelsket igjen?

Anonymous poster hash: 13b34...9a2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hva du burde gjøre. Etter det du selv sier så er det litt ambivalent. Det virker som du har en fot i å ønske å ha et forhold med han fordi du fremdeles har følelser og en fot i å komme deg videre og glemme dette fordi du investerer mye mer i et forhold enn det han gjør og han har vist at det ikke er gjensidig fra hans side.

Jeg holder en knapp på å legge dette bak deg og satse på noe nytt. Det enkleste er å kutte kontakten helt og og holde ut den tiden du ønsker å ta opp kontakten igjen helt til du føler deg helt ferdig. Går du inn i dette igjen så setter du vel deg bare opp for mer skuffelse. Du virker å ha et håp om at dette skal ordne seg, men jeg tror det bare er ønsketenkning fra din side.

Lenke til kommentar
Gjest 13b34...9a2
vidor skrev (10 minutter siden):

Vanskelig å si hva du burde gjøre. Etter det du selv sier så er det litt ambivalent. Det virker som du har en fot i å ønske å ha et forhold med han fordi du fremdeles har følelser og en fot i å komme deg videre og glemme dette fordi du investerer mye mer i et forhold enn det han gjør og han har vist at det ikke er gjensidig fra hans side.

Jeg holder en knapp på å legge dette bak deg og satse på noe nytt. Det enkleste er å kutte kontakten helt og og holde ut den tiden du ønsker å ta opp kontakten igjen helt til du føler deg helt ferdig. Går du inn i dette igjen så setter du vel deg bare opp for mer skuffelse. Du virker å ha et håp om at dette skal ordne seg, men jeg tror det bare er ønsketenkning fra din side.

Vi har omtrent ikke hatt kontakt de siste 2,5 årene, kun på bursdager eller om det skjer noe. Så har kommet over den delen, er bare at jeg ikke klarer å slutte å tenke på han! Han kommer opp nesten hver kveld før jeg legger meg. 
 

jeg er helt innstilt på at jeg ikke burde gå tilbake til han, men det er ikke noe som blir vurdert heller. Bare skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å slutte å tenke på han

Anonymous poster hash: 13b34...9a2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...