Killer Queen Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Hei Kan noen forklare meg hvorfor jeg ikke kan Google meg frem til denne Finn.no annonsen: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=236534437 I annonsen står jo Finnkoden i teksten: 236534437, men om jeg søker etter den på Google med sidesøk så finner jeg den ikke: site:finn.no 236534437 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 De er vel redde for at noen skal samle data der (crawle) og bruke dem til noe de ikke tjener penger på, derfor er databasen ikke lesbar uten at du bruker Finn.no sine egne søkerutiner. Det samme gjør avisene og mange andre. Alt ligger lagret i en eller flere SQL database segmenter med allmene tillatelser som ikke inkluderer lesing. Du har ikke rettigheter til å lese eller søke. Trur eg. Lenke til kommentar
Pamp Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Fordi Google respekterer finn.no’s robot.txt. Hvorfor Finn ikke ønsker crawlere, vet nok de best selv 😊 Lenke til kommentar
NULL Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 5 minutes ago, Dart said: De er vel redde for at noen skal samle data der (crawle) og bruke dem til noe de ikke tjener penger på, derfor er databasen ikke lesbar uten at du bruker Finn.no sine egne søkerutiner. Det samme gjør avisene og mange andre. Alt ligger lagret i en eller flere SQL database segmenter med allmene tillatelser som ikke inkluderer lesing. Du har ikke rettigheter til å lese eller søke. Trur eg. Om man skulle crawle nettsiden, ville man ikke brukt søkefunksjonen. Alt er i praksis tilgjengelig bare med å bla i kategorier. Så det er nok heller at robot.txt er satt opp med "ønsker om at det ikke indekseres", og at Google respekterer dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå