nomore Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 ProphetSe7en skrev (7 minutter siden): Men da er det jo retur til non jeg i så fall må dekke Det kommer ann på. For å kunne kreve dette så må du vise til garantivilkår hvor det åpner for å kunne sende varen til selger og ikke produsent. Så vidt jeg forstår har du kun garantivilkårene til produsent og der står det vel at kunde skal sende varen til produsent? Da vil jo samme vilkår gjelde selv om du henvender deg til NetOnNet. Med mindre du kan vise til andre vilkår. 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 16. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2022 Dette står det på ordren under garanti. Dette står i dag på non sin hjemmeside Sitat Hva dekker garantien min? Garantien dekker i korte trekk funksjonsfeil som oppstår i løpet av garantitiden. Hvis et produkt etter vanlig bruk ikke lenger fungerer som det skal, vil reparasjon eller erstatning kunne dekkes av garanti. Vær oppmerksom på at feil som oppstår som følge av egen forandring av produktets funksjon og utseende, ikke dekkes av garantien. Garantien dekker heller ikke brukerfeil, som inkluderer bruk med feil innstillinger, programvarefeil, ulykkesskader og fuktskader. Som forhandler er det i mange tilfeller vanskelig å avgjøre om en gitt produktfeil dekkes av garantien. Derfor benytter vi oss utelukkende av autoriserte serviceverksteder, som i hvert tilfelle avgjør garantispørsmål og sikrer best mulig service for deg som kunde. Hvordan går jeg frem? Hvis du skulle oppleve problemer med et produkt innen garantitiden, kan du sende inn produktet for garantikontroll hos et serviceverksted. En garantiservice tar normalt 1–4 uker fra den er mottatt på verkstedet og resulterer ofte i at produktet repareres eller erstattes. Vi følger alltid opp servicesaken din for å forsikre oss om at du får servicen du har krav på. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Da hadde jeg opplyst NetOnNet at de får ta tak i saken eller så går du til Forbrukerrådet. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 16. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2022 For øvrig umulig å registrere en sak hos EVGA. Krever bekreftelseskode fra sms for å registrere seg og opprette sak, men en slik bekreftelses sms dukker aldri opp. Venter svar fra NON, så får vi se om de gir lyd fra seg. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 18. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2022 NON nekter å ta i mot varen selv om de innrømmer at den er under garanti fortsatt. For en møkkabutikk! 3 Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Etter endel frem og tilbake så fikk jeg UPS fraktlapp fra EVGA Europe ([email protected]) UPS henta min T2 den 2 Mai og fikk ny / reparert T2 av UPS 11 Mai 😃 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 (endret) ProphetSe7en skrev (På 18.2.2022 den 16.19): NON nekter å ta i mot varen selv om de innrømmer at den er under garanti fortsatt. For en møkkabutikk! Send en henvendelse til forbrukerrådet. Ellers må du som du selv skrev måtte forholde deg direkte til EVGA og da koster det deg langt mer. Om forbrukerrådet svarer i ditt favør så blir NetOnNet nødt til å gjøre noe med saken om ikke de vil høre enda mer fra forbrukerrådet.. Ellers har du også valget å bare drite i det og kjøpe ny PSU. Men jeg ville ikke betalt fraktkostnader til USA.. Kan se for meg at det kan bli dyrt i forhold til prisen på varen. Men det blir opp til deg hva du føler. Håper du finner en løsning du blir fornøyd med. 🙂 Endret 13. mai 2022 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Ephrus Skrevet 13. mai 2022 Del Skrevet 13. mai 2022 Datafriken skrev (16 timer siden): Etter endel frem og tilbake så fikk jeg UPS fraktlapp fra EVGA Europe ([email protected]) UPS henta min T2 den 2 Mai og fikk ny / reparert T2 av UPS 11 Mai 😃 Vær obs på at det kan komme et mva krav grunnet immport av ny vare. Hvis du får det har du sannsynligvis krav på mva refusjon fra NoN Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 1. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2022 Da har saken vært hos forbrukerrilsynet. De var helt enig med meg i at NON er dem jeg skal forholde meg til vedrørende garanti. Å sende varer tur/retur Tyskland med de utgiftene det medfører er ikke noe tema en gang. Da er det billigere å kjøpe ny. Men dette går på prinsipp, så har ikke tenkt å gå meg. NON ignorerte alle henvendelser fra forbrukerrilsynet og svarte ikke før tredje purring. Så nå er saken avsluttet hos forbrukerrilsynet og tas videre til neste instans. Synes det er unødvendig at det skal være så mye arbeid for å få en forhandler til å ta imot en vare på garanti, men tydeligvis slik det er blitt. Kommer ikke til å handle hos NON igjen, hverken privat eller via bedriften, og fraråder alle andre å handle hos den også i tilfelle de kommer i en situasjon der de må opprette en sak på garantien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå