ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) Jeg har en EVGA psu som har sluttet å virke. Dette er fortsatt under EVGA sin garanti på 10 år. Tenkte dette ville være en enkel sak, så tok kontakt med NetOnNet angående den defekte psu, men så har det stoppet litt opp. Så jeg lurer rett og slett på hvem jeg skal forholde meg til her. Er det ikke NON som jeg skal returnere varen til, så skal de ta dette videre med EVGA? NON ønsker ikke varen i retur, sier de sletter kvitteringer og ordre etter de blir 5 år og dermed ikke har kjennskap til mitt kjøp hos dem. Synes dette er helt horribelt og lurer på hvordan jeg skal angripe denne saken videre. Skal jeg forholde meg til EVGA blir det jo utgifter på meg med å returnere varen, få tilsendt ny osv. Endret 2. juli 2022 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Hva sier garantivilkårene og hvem er det som har gitt deg garantien? Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) nomore skrev (16 minutter siden): Hva sier garantivilkårene og hvem er det som har gitt deg garantien? Står følgende på kvitteringen: Sitat Garanti Vi gir deg 2års garanti på de fleste produkter i vårt sortiment. På Andersson LED-TV tilbyr vi 3års garanti, samt 3års 100% pixelgaranti. For dataprodukterog bærbar lyd er det 1års garanti som gjelder. I de tilfeller produsent tilbyr lengre garanti, tilbyr vi selvfølgelig samme garantilengde. Forbrukervarer samt tilbehør som f eks prosjektorlamper, batterier og ladere følger produsentens garanti som kan være kortere enn et år. Produktgarantien gjelde funksjonsfeil som oppkommer under garantiperioden. Se fullstendige garantivilkår på www.netonnet.no. Endret 15. februar 2022 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) ProphetSe7en skrev (1 time siden): Jeg har en EVGA psu som har sluttet å virke. Dette er fortsatt under EVGA sin garanti på 10 år. Tenkte dette ville være en enkel sak, så tok kontakt med NetOnNet angående den defekte psu, men så har det stoppet litt opp. Så jeg lurer rett og slett på hvem jeg skal forholde meg til her. Er det ikke NON som jeg skal returnere varen til, så skal de ta dette videre med EVGA? NON ønsker ikke varen i retur, sier de sletter kvitteringer og ordre etter de blir 5 år og dermed ikke har kjennskap til mitt kjøp hos dem. Synes dette er helt horribelt og lurer på hvordan jeg skal angripe denne saken videre. Skal jeg forholde meg til EVGA blir det jo utgifter på meg med å returnere varen, få tilsendt ny osv. Dette er vel en del av EVGA sin extended warranty. Dette er vel da en warranty kjøpt direkte av EVGA, og har vel da ikke noe med NoN å gjøre? Ut over de norske 5 årene er det nok EVGA du da må forholde deg til. Edit: Ref ditt svar over, er vel dette en utvidet garanti som kjøpes etter at man har kjøpt produktet, og dermed ikke noe som angår NoN. Hadde dette vært en standard garanti fra EVGA hadde kanskje NoN måtte dekke det, gitt vilkårene. Endret 15. februar 2022 av KalleKanin Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) Jeg vet ikke svaret på dette. Kan det være at en må registrere produktet hos EVGA rett etter en kjøper produktet for å få garantien? Eller gjelder den uansett? Kanskje du kan finne svarene hos EVGA: EVGA - EU - Warranty Edit: Netonnet må da vite svaret på dette. Har en mistanke om at du må ta det direkte til EVGA. Endret 15. februar 2022 av Svein M Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2022 KalleKanin skrev (8 minutter siden): Dette er vel en del av EVGA sin extended warranty. Dette er vel da en warranty kjøpt direkte av EVGA, og har vel da ikke noe med NoN å gjøre? Ut over de norske 5 årene er det nok EVGA du da må forholde deg til. Edit: Ref ditt svar over, er vel dette en utvidet garanti som kjøpes etter at man har kjøpt produktet. Hadde dette vært en standard garanti fra EVGA hadde kanslje NoN måtte dekke det, gitt vilkårene. Utdraget mitt over er fra kvitteringen i fra NON, ikke noe med EVGA å gjøre. Det er også standard med 10 års garanti på på den modellen jeg har, ikke noe som en må betale ekstra for eller andre vilkår. The length of the Limited Warranty is determined by Product according to the suffix associated with each Product's identification number as set forth below and will be measured beginning from the date of purchase from an EVGA authorized reseller: 10 Year Standard Limited Warranty Product Suffixes: -X0, -X1, -X2, -X3, -X4, -X5, -X6, -X7, -X8, -X9, -XR Når jeg sjekker serienummer på psu så får jeg opp at jeg har litt over 4 år igjen med garanti på varen. 1 Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) ProphetSe7en skrev (5 minutter siden): Utdraget mitt over er fra kvitteringen i fra NON, ikke noe med EVGA å gjøre. Det er også standard med 10 års garanti på på den modellen jeg har, ikke noe som en må betale ekstra for eller andre vilkår. The length of the Limited Warranty is determined by Product according to the suffix associated with each Product's identification number as set forth below and will be measured beginning from the date of purchase from an EVGA authorized reseller: 10 Year Standard Limited Warranty Product Suffixes: -X0, -X1, -X2, -X3, -X4, -X5, -X6, -X7, -X8, -X9, -XR Når jeg sjekker serienummer på psu så får jeg opp at jeg har litt over 4 år igjen med garanti på varen. EVGA har vel endret vilkårene sine etter hvert. Ser de nå nettopp kuttet max extended warranty til 7 år. Men hvis dette var standard garanti for produktet når du kjøpte det, og ikke noe du har kjøpt ekstra har du kanskje en sak (men er ingen jurist:) ) Endret 15. februar 2022 av KalleKanin Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2022 Svein M skrev (6 minutter siden): Jeg vet ikke svaret på dette. Kan det være at en må registrere produktet hos EVGA rett etter en kjøper produktet for å få garantien? Kanskje du kan finne svarene hos EVGA: EVGA - EU - Warranty Nei, når jeg sjekker serienummer hos EVGA så er produktet fortsatt under garanti, så det skal ikke være nødvendig. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2022 Fra EVGA sin side når jeg undersøker om produktet er under garanti Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) Tenker at NON sine egne vilkår gjør at jeg krever at de tar i mot produktet og at de løser det videre derfra. Sitat I de tilfeller produsent tilbyr lengre garanti, tilbyr vi selvfølgelig samme garantilengde. Endret 15. februar 2022 av ProphetSe7en Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Før du blir for bastant, så bare pass på at alle vilkårene er i din favør. Dette er vel et kjøp som skjedde før 2018, så det er vel denne som gjelder: https://eu.evga.com/warranty/2011/ Her er det f.eks. krav om "authorized reseller". Lykke til! Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Er selv i samme båt som tråd starter her , har en Evga T2 1000W som tok kvelden her i januar og ville prøve EVGA sin vei først da jeg ville anta de skulle være enkle og ha med og gjøre men der tar man feil. For at det skal kunne behandle min garanti sak så må jeg betale for frakten til EVGA ut av egen lomme og de vil ikke gi meg en pre-paid retur lapp pga Norge er uten for EU men skjønner ikke det. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2022 KalleKanin skrev (4 minutter siden): Før du blir for bastant, så bare pass på at alle vilkårene er i din favør. Dette er vel et kjøp som skjedde før 2018, så det er vel denne som gjelder: https://eu.evga.com/warranty/2011/ Her er det f.eks. krav om "authorized reseller". Lykke til! Ja det står det jo også i sitatet jeg la ut fra EVGA. Uansett så står det ingenting i vilkårene fra kjøpet om at NON ikke er en autorisert selger for EVGA og at om en kjøper hos dem så får en kun halv garanti. Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Dette er vel produkt siden på din vare ? https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/stromforsyning/modular/evga-supernova750g2/202020.11142/ Der står det 7 års garanti , og du har vel kvitteringen på epost da burde det ikke være noe sak. 1 Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2022 Datafriken skrev (13 minutter siden): Dette er vel produkt siden på din vare ? https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/stromforsyning/modular/evga-supernova750g2/202020.11142/ Der står det 7 års garanti , og du har vel kvitteringen på epost da burde det ikke være noe sak. Nei det burde ikke være noen sak, men NON fraskriver seg ansvaret. Ganske sikker på at det står 10 års garanti på EVGA sin hjemmeside med mulighet for å kjøpe 3 eller 5 år ekstra. Uansett om det er 7 eller 10 år så er fortsatt varen innenfor garantien. Lenke til kommentar
Datafriken Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) Ja så rundt på G2 på NoN og der hoppa de mellom 7 og 10 år på watt modellene. Men der har du vel produkt siden demmes og der står det jo 7 års garanti så da burde jo bare svare dem med den linken og si her står det 7 år garanti så da forventer jeg en returlapp i neste mld eller noe 😃 Endret 15. februar 2022 av Datafriken Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Hmm. Dette var jo ei artig nøtt. Jeg må nok melde pass her med min uformelle kompetanse. Men hadde jeg vært deg tror jeg nok at jeg bare hadde forholdt meg til produsent siden det er de som har garantiansvaret her i utgangspunktet. Å få butikken til å gjøre noe her kan fort kreve mer enn det gir. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 15. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2022 nomore skrev (56 minutter siden): Hmm. Dette var jo ei artig nøtt. Jeg må nok melde pass her med min uformelle kompetanse. Men hadde jeg vært deg tror jeg nok at jeg bare hadde forholdt meg til produsent siden det er de som har garantiansvaret her i utgangspunktet. Å få butikken til å gjøre noe her kan fort kreve mer enn det gir. Problemet da blir kostnadene for meg med å sende varen til EVGA fremfor å få non til å sende meg en returseddel Lenke til kommentar
nomore Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 ProphetSe7en skrev (8 timer siden): Problemet da blir kostnadene for meg med å sende varen til EVGA fremfor å få non til å sende meg en returseddel Men det vil du uansett oppleve hos NetOnNet og. Det er ingen krav at garantivilkår skal gi gratis returfrakt. Husk at garanti ikke er det samme som reklamasjon. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 16. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2022 nomore skrev (15 minutter siden): Men det vil du uansett oppleve hos NetOnNet og. Det er ingen krav at garantivilkår skal gi gratis returfrakt. Husk at garanti ikke er det samme som reklamasjon. Men da er det jo retur til non jeg i så fall må dekke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå