Lyncs Skrevet 14. februar 2022 Del Skrevet 14. februar 2022 Dersom man allikevel må bruke kaskoforsikringen for å ha rygget bort i en annen bil, kan man da selv kreve å få erstatning for en liten skramme på noen få millmeter i en eldre støtfanger selv om denne knapt er synlig og man må nesten kjenne etter med hånden for å oppdage den? Det hadde vert et lite plaster på såret om man kunne få igjen litt av bonustapet. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 Den første forutsetningen er at skaden på støtfangeren skjedde i denne kollisjonen. At skaden kan være for liten tror jeg ikke. Lenke til kommentar
Labelle Skrevet 15. februar 2022 Del Skrevet 15. februar 2022 (endret) Du bruker ansvarsforsikring (påkrevd) for skade på annet kjøretøy. Kasko er skade på ditt eget kjøretøy. Bulker du en annen bil dekker ansvarsforsikringen dim dette. Ble skaden minimal eller av liten estetisk betyding på din bil dropper du det. Trengs ikke bruk av kaskoforsikring da. Endret 15. februar 2022 av Labelle Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Du må da betale egenandel for både din og den andres bil. Den ligger jo på mellom 5 og 10000 så tror ikke du har mye å hente. Ripen virker så liten at den kan buffes bort, å betale egenandel for noe du kan gjøre selv nesten grstis er rimelig bortkastet Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 17. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2022 Postkassestativ skrev (16 timer siden): Du må da betale egenandel for både din og den andres bil. Den ligger jo på mellom 5 og 10000 så tror ikke du har mye å hente. Ripen virker så liten at den kan buffes bort, å betale egenandel for noe du kan gjøre selv nesten grstis er rimelig bortkastet Jeg har fått høre at man ikke betaler egenandel ved bruk av ansvarsforsikringen, men kun dersom man bruker kasko for å dekke skaden på egen bil. Er ikke det riktig? Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Lyncs skrev (6 minutter siden): Jeg har fått høre at man ikke betaler egenandel ved bruk av ansvarsforsikringen, men kun dersom man bruker kasko for å dekke skaden på egen bil. Er ikke det riktig? Egenandel og ev tap av bonus blir det uansett. Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Mag ne skrev (2 minutter siden): Egenandel og ev tap av bonus blir det uansett. Nei, egenandel er kun for skade på egen bil. Bonustap blir det uansett. Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) Kajac skrev (9 minutter siden): Nei, egenandel er kun for skade på egen bil. Bonustap blir det uansett. Egenandel på ansvarsforsikring er kanskje forskjellig fra selskap til selskap. Også for skade på egen bil har noen selskap null egenandel etter f.eks 4 år uten skade. Uansett er det vel ikke mer enn en egenandel per skadetilfelle, om det er en elle flere biler som er skadet. Endret 17. februar 2022 av Mag ne Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Mag ne skrev (3 minutter siden): Ok, det med egenandel på ansvarsforsikring tror jeg kan være forskjellig fra selskap til selskap. Også for skade på egen bil har noen selskap null egenandel etter f.eks 4 år uten skade. Uansett er det vel ikke mer enn en egenandel per skadetilfelle, om det er en elle flere biler som er skadet. Egenandel er for andres skader. En ren ansvarsforsikring har ikke egenandel en gang. Noen opererer med at man etter x antall år slipper egenandel eller bonustap ved første skade, og det varierer litt fra selskap til selskap. Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Kajac skrev (1 minutt siden): En ren ansvarsforsikring har ikke egenandel en gang. Gjensidige: Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Mag ne skrev (26 minutter siden): Gjensidige: Se der. Da hadde jeg styrt unna Gjensidige. Aldri før sett en ansvarsforsikring med egenandel. Lenke til kommentar
Lyncs Skrevet 17. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) Mag ne skrev (10 timer siden): Gjensidige: Jeg har faktisk Gjensidige og fikk nylig beskjed om at egenandelen kun gjaldt dersom jeg ønsket å benytte kaskoforsikringen. Jeg har full bonus dvs. så mye bonus som er mulig å oppnå. Kan det ha noen betydning for at jeg slipper egenandel? Syntes forøvrig at den siste setningen deres om at krav under egenandel ikke behandles, virket litt merkelig. Endret 17. februar 2022 av Lyncs Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 14. mars 2022 Del Skrevet 14. mars 2022 On 2/18/2022 at 12:51 AM, Lyncs said: Syntes forøvrig at den siste setningen deres om at krav under egenandel ikke behandles, virket litt merkelig. Hvorfor skal de behandle det? Sånn at de kan sende deg faktura på egenandel tilsvarende skaden? Det er ikke i kundens eller selsksapets interesse at det blir behandlet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå