Gå til innhold

Renault Megane: Her er prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kajac skrev (16 timer siden):

Porsche er (utrolig nok) de eneste med en elektrisk stasjonsvogn. Alt annet er SUVer og crossovere dessverre (og et par minivans).

Både Opel og Renault har annonsert stasjonsvogn på gang. Men om de rekker å komme på markedet i år vet jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (40 minutter siden):

MG5 bør vel være her nå snart. Men ser ut som MG forhandlerne tar kraftig overpris på sine biler, i området av 50 tusen. Gjør de mindre aktuelle for mange.

MG5 har vært i salg i England i et år allerede. Hvorfor den ikke er kommet til Norge enda er et mysterium. Og de nye prisene tror jeg også setter en stopper for videre suksess for selskapet her til lands. MG ZS solgte ikke i bøtter og spann fordi det er en MG, men fordi den var billig. Nå som den begynner på over 300 000 finnes det mange andre bedre biler til lavere priser.

Hanhijnn skrev (1 time siden):

Både Opel og Renault har annonsert stasjonsvogn på gang. Men om de rekker å komme på markedet i år vet jeg ikke.

Spørs om det kommer, da. Og hva prisene blir. I norge er gjerne elbiler prisgunstige siden de er fritatt fra avgifter. Men i de fleste andre land er de langt dyrere enn sine bensin- og diesel-brødre. Skal verden klare overgangen til elbiler må vi faktisk ha flere billige, små elbiler. Selv om SUVen er populær i Norge, er småbilene mest populære i det meste av europa.

Endret av Kajac
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø skrev (19 timer siden):

Ikke et ord om ladesystemet, et av de aller største problemene med Zoe. Har Megane det samme elendige systemet som krever dyr og strømsløsende skilletrafo eller enda dyrere spesial-ladekabel for å lade på norsk IT-strømnett?

Frykter nok at de bruker samme ombordlader som Zoe, da den skal takle 22kW, og Zoe var eneste som har kommet med det som standard.

Tipper Renault har fått ansvaret for å utvikle denne bilstørrelsen, mens Nissan tar de større versjonene (Ayra osv).

 

https://en.media.renault.com/news/cp-megane-82d0-989c5.html

 

Lenke til kommentar
Kajac skrev (33 minutter siden):

MG5 har vært i salg i England i et år allerede. Hvorfor den ikke er kommet til Norge enda er et mysterium. Og de nye prisene tror jeg også setter en stopper for videre suksess for selskapet her til lands. MG ZS solgte ikke i bøtter og spann fordi det er en MG, men fordi den var billig. Nå som den begynner på over 300 000 finnes det mange andre bedre biler til lavere priser.

Spørs om det kommer, da. Og hva prisene blir. I norge er gjerne elbiler prisgunstige siden de er fritatt fra avgifter. Men i de fleste andre land er de langt dyrere enn sine bensin- og diesel-brødre. Skal verden klare overgangen til elbiler må vi faktisk ha flere billige, små elbiler. Selv om SUVen er populær i Norge, er småbilene mest populære i det meste av europa.

MG5 stasjonsvogn skal komme i år.

Les mer om stasjonsvogner i denne tråden. Bl.a. Peugeot e-308 stasjonsvogn: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (3 minutter siden):

Opel sin el stasjonvogn er tragisk dårlig med tanke på den kommer i 2023, 55kwh batteri bla, egentlig samme bilen som peugeot 308sw.

https://www.latestcarnews.net/opel-astra-e-new-electric-compact-to-arrive-in-2023/

Ja Stellantis satser tydeligvis på den lavere delen av markedet. Det bør gjenspeiles i prisene. Er sikkert smart i forhold til markedene i sør- og sentral-Europa.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (5 timer siden):

Frykter nok at de bruker samme ombordlader som Zoe, da den skal takle 22kW, og Zoe var eneste som har kommet med det som standard.

Tipper Renault har fått ansvaret for å utvikle denne bilstørrelsen, mens Nissan tar de større versjonene (Ayra osv).

 

https://en.media.renault.com/news/cp-megane-82d0-989c5.html

 

Nei, som jeg skrev over, så skal problemet være borte på Megane E forsi de har endret på laderen. Fant igjen artikkelen der dette fremkommer:

"Skavankene med lading som mange Zoe-kunder har måttet akseptere skal også være historie, og Megane E-Tech vil kunne lade både på IT- og TN-nett uten problemer."

https://www.tek.no/nyheter/sniktitt/i/XqEBoo/dette-boer-bli-en-av-2022s-mest-spennende-smaabiler

Lenke til kommentar
Simen1 skrev (På 14.2.2022 den 14.12):

Nei, Zoe fikk store poengtrekk pga de fjernet aktiv sikkerhet for å spare penger, også kalt spare seg til fant. De ville scoret helt greit om disse systemene ble beholdt.

Og hvor mye sparte de da? Når man regner inn hvor mye det koster å konstruere og typegodkjenne et nytt sete i produksjonemodellens sluttfase? Til informasjon kan det nevnes at 2021 modellen ga bedre hodebeskyttelse enn 2013-modellene i de fleste testene. Ellers har man nedgradert Zoe på absolutt alle områder, selv på områder som ikke er endret, og selv på områder som er endret til det bedre. Hvorfor? Fordi Zoe er en 8 år gammel bil, 9 år gammel bil, og kravene endrer seg hele tiden. 

Lenke til kommentar
Bengt Who skrev (På 15.2.2022 den 19.15):

Niks, ene og alene fordi den ikke hadde autobrems. At testen i det hele tatt ble utført blir egentlig bare for dumt siden mangel av den funksjonen ga 0 uansett. Men siden du kverulerer så er den tydeligvis relevant for deg selv.

Wow, du peker hagle rett ned i tønna du, i håp om å treffe noe? Har du i det hele tatt lest rapportene, fra hhv 2013 og 2021? Gjør det, og du vil innse at du ikke engang er i nærheten av å ha et poeng.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...