AndersT2 Skrevet 14. februar 2022 Del Skrevet 14. februar 2022 Vi har ekstern skrivebord løsning på jobb. På fredag så fikk jeg feilmeldinger når jeg skulle sende til en Gmail konto, testet også mot min private som også er Gmail, og fikk samme filen, og fikk det samme hos en kollega som testet. Ringte tilbyderen og de sa at Gmail har ett problem hvor de ikke greier å motta utenifra. Testet igjen nå når jeg kom på jobb, og problemet er der fortsatt. Syntes det er underlig, det vil jo gi store problemer for mange, men har ikke funnet noe på det. I eksternt skrivebord så bruker vi Outlook, men i bakgrunn så så har vi Gmail hvor Domenet vår ligger via. Testet å sende fra Gmail innloggingen og det funket fint. Det ser også ut til at der fungerer å sende til brukerene våre som ikke har ekstern løsning, og kun bruker Gmail, men med vårt domene navn i stedet for Gmail, så ser ut som det kun er mot eposter som slutter på gmail.com. Noen som vet noe rundt dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 18. februar 2022 Del Skrevet 18. februar 2022 Vanskelig/for tidkrevende å løse via et forum. Prøv å bruke dette : https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=smtp Legg inn navnet på smtp eller pop server. F eks mail.minserver.no eller smtp.minserver.no Telenor sin : https://mxtoolbox.com/SuperTool.aspx?action=smtp%3asmtp.online.no Under den hvite pila på den brune knappen ligger det flere funksjoner. Vet du ikkeno om disse tingene, så er det ikke så greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå