aandre-j Skrevet 13. februar 2022 Del Skrevet 13. februar 2022 Har skiftet olje og filter på motor og haldex, olje på manuell gearkasse og så skulle jeg skifte olja på bakakselen men hvordan tapper man av den gamle? Bilen er en 2011 VW Transporter (T5 facelift) med 2,0 CR diesel (CAAC motor) Jeg stusset veldig over at alle tegninger jeg fant av haldex 4 ikke stemte med min, det er ingen skru som på tegninga er merket med 40nm. Se rød firkant på min diff. Men jeg fant den på andre siden litt lengre bak, den er merket med grønn firkant. Påfylling på haldex er rett fra tegninga (blå firkant) og påfylling på differensial antar jeg er den i gul firkant. Men hvor er avtapping på diffen? trodde først det var en unbraco som var fyllt med skitt men skrujernet skraper frem metall (merket med hvit pil) Hvordan tapper man denne diffen? Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 13. februar 2022 Del Skrevet 13. februar 2022 Er vel ikke meningen å bytte olje. Bedre for bilprodusent at den blir ødelagt så de kan selge ny Lenke til kommentar
aandre-j Skrevet 13. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2022 Dette er meget pussig, selv i delekatalogen finner jeg kun dreneringsbolt til Haldex (10A) og påfyller til haldex (10) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå