Gå til innhold

Ny SCSI HD på gammelt kort?

Anbefalte innlegg

Jeg har en gammel P200 boks (som nevnt i annet innlegg) som skal bli reinkarnert som ruter,firewall,server, og i den forbindelse trenger oppgradering.

I maskinen sitter nå en 3 GB Quantum Fireball disk på et Adaptec 2940AU kort (50 pin). Fra 1997. Skulle det være noe problem å dytte en litt nyere og større SCSI disk inn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på hvilket interface den 'nye' disken er på. Dagens disker er hele 3 teknologier over det kortet ditt støtter (UltraSCSI), disse er UltraWide, Ultra2 og Ultra160 (aka Ultra3).

Er litt usikker på om kortet kan kjøre UltraWide, men dersom noen her med sikkerhet vet om det gjør det kan jeg alltids sende deg 6 eller 7 stykk 4.3GB disker jeg har liggende rundt her et eller annet sted, da jeg har null behov for dem.

255 bokstaver er ikke nok for mine setups :grin:

[ Denne Melding var redigert av: Silence på 2001-10-24 21:32 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-25 10:46, Dozer skrev:

Hvis du er intressert i å kvitte deg med de diskene, er det bare å si i fra.. Hadde vært artig å stappet litt mer diskplass i serveren.. :wink:

... og SCSI er jo ikke å forrakte...

Ja hvis førstemann ikke melder seg så...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-25 11:32, Silence skrev:

Quote:

On 2001-10-25 10:46, Dozer skrev:

Hvis du er intressert i å kvitte deg med de diskene, er det bare å si i fra.. Hadde vært artig å stappet litt mer diskplass i serveren.. :wink:

... og SCSI er jo ikke å forrakte...

Ja hvis førstemann ikke melder seg så...

Er det 68 eller 80pin disk?? Er det 68 griner jeg ikke over 1 disk eller 2 eller 3=)

CrZy_T

Lenke til kommentar

On 2001-10-24 21:31, Silence skrev:

Det kommer helt ann på hvilket interface den 'nye' disken er på. Dagens disker er hele 3 teknologier over det kortet ditt støtter (UltraSCSI), disse er UltraWide, Ultra2 og Ultra160 (aka Ultra3).

Er litt usikker på om kortet kan kjøre UltraWide, men dersom noen her med sikkerhet vet om det gjør det kan jeg alltids sende deg 6 eller 7 stykk 4.3GB disker jeg har liggende rundt her et eller annet sted, da jeg har null behov for dem.

Melder meg på i kampen om noen disker

[email protected]

Lenke til kommentar

Vel... nå skal jeg skrive noe som GARANTERT vil plage mange av dere....

CrZy_T og jeg deler diskene jevnt mellom oss. Vi var først ute, og vi tar dette.

Førstemann til mølla osv..

Begynner dere å gnåle om et eller annet, så kan dere bare gnåle.. Jeg bøyer meg ikke på den her..

/christian

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-25 17:43, Dozer skrev:

CrZy_T og jeg deler diskene jevnt mellom oss. Vi var først ute, og vi tar dette.

Begynner dere å gnåle om et eller annet, så kan dere bare gnåle.. Jeg bøyer meg ikke på den her..

/christian

Hmm, jeg tror jeg kan hjelpe dere OG førstemann.

Skal nå fjerne en del servere på jobben som har samme type disker, og inni der er det SCSI kontrollere fra Adaptec og Compaq :smile:

Gi meg noen dager...

Lenke til kommentar

Skal nå fjerne en del servere på jobben som har samme type disker, og inni der er det SCSI kontrollere fra Adaptec og Compaq :smile:

Gi meg noen dager...

Takker for tilbudet, dette er ting som kommer godt med.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-26 10:02, Silence skrev:

Quote:

On 2001-10-25 17:43, Dozer skrev:

/christian

Gi meg noen dager...

Du finner mail-addressa mi ved og klikke på meg.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en ulykke her på lørdag, forulykket med fallskjerm og sitter med 3 i høyre bein.

Grunnen til inlegget er at frisurf har sperret min tilgang til mailkontoen min. (De vil ha meg over på noe som jeg må betale for.)

Min nye mail adresse er: [email protected]

Har følgelig god tid til å drive med data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...