Specs Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Jeg har en gammel P200 boks (som nevnt i annet innlegg) som skal bli reinkarnert som ruter,firewall,server, og i den forbindelse trenger oppgradering. I maskinen sitter nå en 3 GB Quantum Fireball disk på et Adaptec 2940AU kort (50 pin). Fra 1997. Skulle det være noe problem å dytte en litt nyere og større SCSI disk inn? Lenke til kommentar
Silence Skrevet 24. oktober 2001 Del Skrevet 24. oktober 2001 Det kommer helt ann på hvilket interface den 'nye' disken er på. Dagens disker er hele 3 teknologier over det kortet ditt støtter (UltraSCSI), disse er UltraWide, Ultra2 og Ultra160 (aka Ultra3). Er litt usikker på om kortet kan kjøre UltraWide, men dersom noen her med sikkerhet vet om det gjør det kan jeg alltids sende deg 6 eller 7 stykk 4.3GB disker jeg har liggende rundt her et eller annet sted, da jeg har null behov for dem. _________________ 255 bokstaver er ikke nok for mine setups [ Denne Melding var redigert av: Silence på 2001-10-24 21:32 ] Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Hvis du er intressert i å kvitte deg med de diskene, er det bare å si i fra.. Hadde vært artig å stappet litt mer diskplass i serveren.. :wink: ... og SCSI er jo ikke å forrakte... Lenke til kommentar
Silence Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Quote: On 2001-10-25 10:46, Dozer skrev:Hvis du er intressert i å kvitte deg med de diskene, er det bare å si i fra.. Hadde vært artig å stappet litt mer diskplass i serveren.. :wink:... og SCSI er jo ikke å forrakte... Ja hvis førstemann ikke melder seg så... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Quote: On 2001-10-25 11:32, Silence skrev: Quote: On 2001-10-25 10:46, Dozer skrev: Hvis du er intressert i å kvitte deg med de diskene, er det bare å si i fra.. Hadde vært artig å stappet litt mer diskplass i serveren.. :wink: ... og SCSI er jo ikke å forrakte... Ja hvis førstemann ikke melder seg så... Er det 68 eller 80pin disk?? Er det 68 griner jeg ikke over 1 disk eller 2 eller 3=) CrZy_T Lenke til kommentar
Specs Skrevet 25. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2001 Heh, nei bare kjør på dere. 2040AU støtter _ikke_ ultra wide :sad: Så hvis noen derimot har noen _gamle_ 50 pins SCSI disker liggende er jeg interessert. Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Jeg kan ta både 68 og 80 pins disker, så.. :wink: det er bare å ta kontakt på Hvis det er 68, kan vi alltids ta halvparten hver [email protected] :wink: Lenke til kommentar
HOI Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 On 2001-10-24 21:31, Silence skrev: Det kommer helt ann på hvilket interface den 'nye' disken er på. Dagens disker er hele 3 teknologier over det kortet ditt støtter (UltraSCSI), disse er UltraWide, Ultra2 og Ultra160 (aka Ultra3). Er litt usikker på om kortet kan kjøre UltraWide, men dersom noen her med sikkerhet vet om det gjør det kan jeg alltids sende deg 6 eller 7 stykk 4.3GB disker jeg har liggende rundt her et eller annet sted, da jeg har null behov for dem. Melder meg på i kampen om noen disker [email protected] Lenke til kommentar
Arpy Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Jøss, 4.3GB'ere høres pent ut for ADSL-ruteren min. Sleng meg med i kampen om en disk eller to, om det er mulig :smile: Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 25. oktober 2001 Del Skrevet 25. oktober 2001 Vel... nå skal jeg skrive noe som GARANTERT vil plage mange av dere.... CrZy_T og jeg deler diskene jevnt mellom oss. Vi var først ute, og vi tar dette. Førstemann til mølla osv.. Begynner dere å gnåle om et eller annet, så kan dere bare gnåle.. Jeg bøyer meg ikke på den her.. /christian Lenke til kommentar
Silence Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Quote: On 2001-10-25 17:43, Dozer skrev:Vel... nå skal jeg skrive noe som GARANTERT vil plage mange av dere....CrZy_T og jeg deler diskene jevnt mellom oss. Vi var først ute, og vi tar dette.Førstemann til mølla osv.. Begynner dere å gnåle om et eller annet, så kan dere bare gnåle.. Jeg bøyer meg ikke på den her.. /christian Hmm, jeg tror jeg kan hjelpe dere OG førstemann. Skal nå fjerne en del servere på jobben som har samme type disker, og inni der er det SCSI kontrollere fra Adaptec og Compaq :smile: Gi meg noen dager... Lenke til kommentar
Specs Skrevet 26. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2001 Høres spennende ut, Silence :smile: Jeg leser jo dette forumet ganske ofte, men kan ellers nås på [email protected] [ Denne Melding var redigert av: Specs på 2001-10-26 10:23 ] Lenke til kommentar
HOI Skrevet 26. oktober 2001 Del Skrevet 26. oktober 2001 Hmm, jeg tror jeg kan hjelpe dere OG førstemann. Skal nå fjerne en del servere på jobben som har samme type disker, og inni der er det SCSI kontrollere fra Adaptec og Compaq :smile: Gi meg noen dager... Takker for tilbudet, dette er ting som kommer godt med. Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Jeg for min del, tar gjerne i mot 4 disker og en compaq kontroller hvis du har det til overs.. :wink: Begynner ikke å grine over en Adaptec kontroller heller.. :wink: /christian Lenke til kommentar
skol Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Hei, Dersom det hadde vært mulig så hadde jeg vært svært takknemlig over å kunne få tak i 2 SCSI-disker og en SCSI-kontroller. Vær så snill!!! Lenke til kommentar
petersv Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 tar mer en gjerne imot et par disker og en kontroller:) [email protected] Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. oktober 2001 Del Skrevet 27. oktober 2001 Quote: On 2001-10-26 10:02, Silence skrev: Quote: On 2001-10-25 17:43, Dozer skrev: Vel... nå skal jeg skrive noe som GARANTERT vil plage mange av dere.... CrZy_T og jeg deler diskene jevnt mellom oss. Vi var først ute, og vi tar dette. Førstemann til mølla osv.. Begynner dere å gnåle om et eller annet, så kan dere bare gnåle.. Jeg bøyer meg ikke på den her.. /christian Hmm, jeg tror jeg kan hjelpe dere OG førstemann. Skal nå fjerne en del servere på jobben som har samme type disker, og inni der er det SCSI kontrollere fra Adaptec og Compaq :smile: Gi meg noen dager... Du finner mail-addressa mi ved og klikke på meg. Lenke til kommentar
Silence Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Sorry at dette tar tid folkens, men jeg fikk 13 servere slengt i fanget som må bygges. Gode nyheten er at jeg bare har 3 igjen nå :smile: Skal formatere alle diskene til dere nå i helgen... Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Har ikke hastverk :wink: /christian Lenke til kommentar
HOI Skrevet 5. november 2001 Del Skrevet 5. november 2001 Jeg hadde en ulykke her på lørdag, forulykket med fallskjerm og sitter med 3 i høyre bein. Grunnen til inlegget er at frisurf har sperret min tilgang til mailkontoen min. (De vil ha meg over på noe som jeg må betale for.) Min nye mail adresse er: [email protected] Har følgelig god tid til å drive med data. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå