Gå til innhold

Hvilken hårvoks foretrekker du?

Bjerknez

Anbefalte innlegg

Jeg fant noen gamle tråder som omhandler det samme her inne men disse er veldig gamle, så jeg åpner en ny tråd :) 

Men spørsmålet er ganske enkelt.

Hvilken hårvoks bruker du? 

i en alder av 45 år har jeg brukt utallige vokser og siden jeg har veldig kort hår, så vil de fleste vokser fungere. Hvilken voks man velger er nok viktigere jo lenger hår man har tror jeg. 

Jeg har prøvd alt fra svindyre vokser, til billigvokser fra Rema og selv om dem fleste fungerer til nød for min del så er det alltid to vokser jeg faller tilbake på. Disse er såpass like også med tanke på lukt og konsistens at jeg mistenker at det er samme produktet i boksene. 

De dyre voksene er så absolutt ikke noe bedre synes jeg, og jeg har nettopp ryddet i baderomskapet hvor jeg hadde en drøss med vokser som faktisk hadde stått så lenge at dem hadde sprukket opp og skilt seg. 

voksene jeg hele tiden faller tilbake på, er "Id Titanium Hold" og "Renati Rock Hard". Disse er tilnærmet like både i funksjon og lukt samt farge og konsistens. Men ID voksen ser ut til å være javnt over billigere og selges over alt. Under 100-lappen for en boks med god margin, men Renati voksen koster godt over 100 lappen. 

Jeg testet ut "Baxter Of California" voksen her om dagen og denne var så hard at jeg nesten ikke fikk noe opp av boksen og den var nesten umulig og fordele i hånden og i håret. Denne har fått mange gode reviews. Hvorfor aner jeg ikke. Den luktet også noe i form av svak lakris. Den gikk vertfall i søpla her hos meg. 

jeg prker ikke nevne navnet på alle voksene jeg har testet, for det er veldig mange. Men jeg har testet det meste der ute. Mye er veldig bra, men mange er også unødvendig dyre. Derfor faller jeg hele tiden tilbake på Renati og ID som fungerer akkurat på samme måte og koster halvparten. :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det 12 år siden jeg hadde kort hår, og til tider så ut som en feminin mann (ansiktet mitt er naturlig nok feminint i og med at jeg er kvinne og jeg kledde absolutt ikke kort hår men hva gjør man ikke når man er ung og dum 😂) men jeg elsket å bruke renati på grunn epleduften!

Lenke til kommentar

Det hender fortsatt jeg lurer på om hårvoks og hårgele i ungdommen er skyld i at månen lyser så godt nå ... :wee:

Jeg pleide å bruke en boks fra Loreal. Husker ikke navnet lenger, den er kanskje ikke i salg lenger heller. Boksen var lys blå og var å få kjøpt i dagligvare.

Lenke til kommentar

Ellers husker jeg noen i kameratgjengen brukte en rød boks, kan det ha vært "Dax" eller noe sånt? Det kan umulig ha vært bra for hår og hodebunn, den gikk jo ikke an å vaske ut igjen. En gikk løs på håret med Zalo for å få ut skiten. Men, økonomisk da! En voksing holdt et par uker.

Lenke til kommentar

Har veldig stritt hår, og det produktet som har fungert best til å holde håret mitt på plass er Uppercut Deluxe Pomade som jeg kjøpte en diger boks av hos frisøren. En liten ert av det stoffet, og frisyren sitter som støpt til du vasker det ut igjen. Men pomade gir et blankt utseende, og dersom man har lyst hår som meg, så ser det fort veldig fett ut... Syntes det ikke var noe særlig, og har droppet den.

Bruker nå Define Men Moulding Clay som jeg kjøper i dagligvare. Funker bra og har matt utseende. Ikke like godt hold som Uppercut. Men jeg er alltid på jakt etter nye produkter jeg kan prøve, og barbershop er en farlig butikk og kikke i.

For meg og mitt hår, så er clay det produktet jeg foretrekker.

Lenke til kommentar
:utakt skrev (16 timer siden):

Ellers husker jeg noen i kameratgjengen brukte en rød boks, kan det ha vært "Dax" eller noe sånt? Det kan umulig ha vært bra for hår og hodebunn, den gikk jo ikke an å vaske ut igjen. En gikk løs på håret med Zalo for å få ut skiten. Men, økonomisk da! En voksing holdt et par uker.

Haha, ja den husker jeg. men jeg brukte den blå. En boks full av det jeg kalte for epoxy. Fin å bruke hvis du vil ha en permanent stil som holder seg leeeeenge, men ett skikkelig helvete og få vasket ut igjen. Jeg måtte bruke parafin for å få løst opp dritten igjen.

Selges disse enda altså? Lurer litt på bruksområdet her med denne voksen. Jeg tror at en hårgele vil gjøre samme nytten og kanskje være lettere og vaske ut. 

Men som nevnt, har man veldig kort hår så tror jeg det meste funker. Man trenger jo ikke mye hold i voksen for at et kort hår skal holde på fasongen. For meg er dte viktigste at det lukter ok av voksen og at man får den sveisen man vil uten at det ser ut som om man har dyppet hele hodet i glassur. 

jeg har som nevnt prøvd manfoldige vokser og i nøden kunne jeg nesten brukt en hvilken som helst voks, men Renati Rock Hard og ID Titanium Hair er de to voksene som jeg liker aller best. Faktisk er ID Titanium Hair hakket bedre av to grunner.

De lukter omtrent det samme, men ID Titanium Hair lukter LITT sterkere og siden lukten er god, så foretrekker jeg den som lukter mest. ID Titanium Hair er også ørlite grann mykere i konsistensen og lettere og fordele. Ikke noen enorm forskjell, men dog. 

ID Titanium Hold er også javnt over billigere og man får kjøpt denne over alt. Europris feks. 

men altså, både Renati og ID er to gode vokser som jeg hele tiden faller tilbake på. :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...