Cerent Skrevet 13. februar 2022 Del Skrevet 13. februar 2022 I dette huset så har det vært lekkasje fra kjøkken og bad til kjelleretasjen (vaskerom) under. Lekkasjen er stoppet for noen år siden, også har det stått slik. Jeg lurer på hva det hvite i taket er, er det mugg og er det i så fall en type som er helseskadelig? Merker at jeg begynner å klø i øynene av å ha vært i rommet en halvtimes tid, men det kan jo være noe annet som gjør det også. På gulvet er det sorte flekker, ser dette ut som mugg eller er det bare skitt? Kjenner meg veldig usikker på hvor jeg skal starte om jeg skal utbedre det, og behøver noen innspill på veien videre. Tror dere det er forsvarlig å fortsatt bruke rommet som vaskerom når det er slik det er der eller bør jeg flytte vaskemaskinen opp i etasjen over til jeg får utbedret det? Hvordan ville dere ha gått fram etter det dere ser på bildene. Det er også en ubehagelig litt søtelig lukt (ikke kloakk) i hele etasjen. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 13. februar 2022 Del Skrevet 13. februar 2022 det i taket er nok mygg ja,gulvet er ikke så lett og se,er nok greit og få åpnet opp og sett under panelen også,er det glava der,så tar det lang tid før det tørker helt opp igjen,og det kan fort være mye mere under panelen Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 13. februar 2022 Del Skrevet 13. februar 2022 Jeg ville revet det bordet med mugg på for å se hvordan isolasjonen over ser ut. Med tanke på at lekkasjen skjedde for noen år siden så er det ikke sikkert forsikringen dekker dette heller men å rive et bord eller 2 er gratis og i tillegg får du svar på hvordan ståa er i etasjeskillet. Lenke til kommentar
Cerent Skrevet 20. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2022 Noen som vet om denne typen mugg er skadelig for helsa på en eller annen måte, eller er det bare bygningen det går utover? Kjenner meg ikke komfortabel med å bruke vaskerommet, men er liksom ikke noe annet sted som passer å ha vaskemaskinen, men kanskje jeg er overdrevent skeptisk: Forestiller meg at jeg får masse sporer på meg og tøyet når jeg går inn der og at de kan begynne å spire (heter det det på sopp?) når klærne kommer i klesskapet... Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Det er vel ingen mugg som er bra for helsen. Jeg hadde i det minste vasket det vekk. Bruk klorin, det dreper muggen. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Riv av de styggeste plankene. Kast disse. Da får du ventilert litt - og sett hva som ligger under. Resten; skrubb vekk alt du kan med 1 del klor, og 10 deler vann. Bruk hansker. Og luft godt ut. Ut fra bildene så det ikke særlig pent ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå