Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Vannskade. Er dette mugg?

Anbefalte innlegg

I dette huset så har det vært lekkasje fra kjøkken og bad til kjelleretasjen (vaskerom) under. Lekkasjen er stoppet for noen år siden, også har det stått slik. Jeg lurer på hva det hvite i taket er, er det mugg og er det i så fall en type som er helseskadelig? Merker at jeg begynner å klø i øynene av å ha vært i rommet en halvtimes tid, men det kan jo være noe annet som gjør det også. På gulvet er det sorte flekker, ser dette ut som mugg eller er det bare skitt?

Kjenner meg veldig usikker på hvor jeg skal starte om jeg skal utbedre det, og behøver noen innspill på veien videre. Tror dere det er forsvarlig å fortsatt bruke rommet som vaskerom når det er slik det er der eller bør jeg flytte vaskemaskinen opp i etasjen over til jeg får utbedret det? Hvordan ville dere ha gått fram etter det dere ser på bildene. Det er også en ubehagelig litt søtelig lukt (ikke kloakk) i hele etasjen.TakIMG_20220211_1653285_web.thumb.jpg.c119a78946ad8c6c99f54c7e2be14522.jpgGulv 1Gulv 2IMG_20220211_1652268_web.thumb.jpg.38460eb9e07dcb7900200ab4aa438f0b.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville revet det bordet med mugg på for å se hvordan isolasjonen over ser ut.
Med tanke på at lekkasjen skjedde for noen år siden så er det ikke sikkert forsikringen dekker dette heller men å rive et bord eller 2 er gratis og i tillegg får du svar på hvordan ståa er i etasjeskillet.

Lenke til kommentar

Noen som vet om denne typen mugg er skadelig for helsa på en eller annen måte, eller er det bare bygningen det går utover? Kjenner meg ikke komfortabel med å bruke vaskerommet, men er liksom ikke noe annet sted som passer å ha vaskemaskinen, men kanskje jeg er overdrevent skeptisk: Forestiller meg at jeg får masse sporer på meg og tøyet når jeg går inn der og at de kan begynne å spire (heter det det på sopp?) når klærne kommer i klesskapet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...