Gå til innhold

Tilbakeblikk: Resident Evil (2002)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

20 år siden en remake...Føler meg gammel 😊

Fascinerende nå i ettertid at det er under 6 år mellom dette og legokloss-originalen, men var en enorm utvikling i grafikk på 90-tallet. Det her var tiden man måtte bytte PC omtrent hvert år for å henge med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fremdeles et effektivt skrekkspill. Likte den spesielle vrien med lighter og bensinkanne. Er vag med vilje, vil ikke spoile noe. Men jeg savner mer den type skrekk, og ikke bare pøse på med horder av de samme fiendene du bare skal gønne ned. RE har i det siste fokusert for mye på hordesekvenser og resirkulerte fiendedesign...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fin artikkel og morsomt gjenblikk. Husker dette skremte vannet av oss i kjelleren hos en kompis på regntunge høstnetter, og står for meg som et av spillene som virkelig klarte å etablere og holde på en jevnt over guffen stemning med mye mysterie. 

For øvrig: Tommel opp for å unngå spoilere i tilbakeblikket.

• Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev:

Fin artikkel og morsomt gjenblikk. Husker dette skremte vannet av oss i kjelleren hos en kompis på regntunge høstnetter, og står for meg som et av spillene som virkelig klarte å etablere og holde på en jevnt over guffen stemning med mye mysterie. 

For øvrig: Tommel opp for å unngå spoilere i tilbakeblikket.

Tusen takk, herzeleid! :) Det er et spill som fortsatt er morsomt å spille for første gang, så tenkte det var lurt å ikke røpe for mye.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...