anderstn Skrevet 12. februar 2022 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) Har klart å glømme enable passordet på svitsjen min. Har komt dit hen at eg får sletta konfigurasjonen, men det hjeler jo lite når svitsjen fortsatt ber om samme enable passord i etterkant. Ut frå det eg leser på nett må eg inn i ein rommon modus og be svitsjen starte uten å lese enable passordet, endre det, og lagre den nye running configen til minnet og starte som normalt igjen. Men veit ikkje korleis eg får dette til. Supert om noken kan fortelle meg korleis eg skal gå fram her. Endret 13. februar 2022 av anderstn Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 13. februar 2022 Del Skrevet 13. februar 2022 De få gangene jeg kommer borti eldgamle 2960 så tyr jeg bare til Cisco sin egen guide, og den fungerer hver eneste gang: https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/switches/lan/catalyst2960/software/release/12-2_25_see/configuration/guide/scg_1/swtrbl.html (skulle gjerne linket direkte til den delen som du trenger, men i mangel på div tag så får du selv scrolle ned til "Recovering from a Lost or Forgotten Password" avsnittet) 1 Lenke til kommentar
anderstn Skrevet 13. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2022 AnthonyEdwardS skrev (2 timer siden): De få gangene jeg kommer borti eldgamle 2960 så tyr jeg bare til Cisco sin egen guide, og den fungerer hver eneste gang: https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/switches/lan/catalyst2960/software/release/12-2_25_see/configuration/guide/scg_1/swtrbl.html (skulle gjerne linket direkte til den delen som du trenger, men i mangel på div tag så får du selv scrolle ned til "Recovering from a Lost or Forgotten Password" avsnittet) Problemet mitt er at sjølv om eg følger guiden "Procedure with Password Recovery Enabled" so er ikkje alt helt likt. Eg får gjort alt fram til punkt 6. Altso avbrutt boot loaderen, endra navn på konfig fila og boota på nytt, men deretter oppfører ting seg annerledes enn det som står beskreve i oppskrifta. Punkt 6 "You are prompted to start the setup program. Enter N at the prompt: ..." dukker ikkje opp i det heile tatt og punkt 7 "At the switch prompt, enter privileged EXEC mode: ..." får eg ikkje utført fordi svitsjen fortsatt ber om et passord. Det er dette passordet eg har glømt og som eg ikkje klarer finne noken gode forklaringer på korleis eg fjerner eller endrer. Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Da må du nesten gå gjennom alle punktene og poste output (samt beskrive ha du ser av blinking før, under og etter du trykker på Mode-knappen) for at noen skal kunne hjelpe deg videre. Evt. la noen fjernstyre noe hjemme hos deg med seriellforbindelse til switchen, for fora er ikke rette mediet til å effektivt feilsøke et sånt problem (eller om det egentlig er et problem å løse) . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå