Gå til innhold

Læreplan I privatisteksamen h2022

Anonym.2002

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ta opp matte 1p, matte r2 og historie fra vgs til høsten. Vet at programmering er blitt en del av pensum i matte, men jeg hadde ikke dette da jeg gikk ut av vgs juni 2021. Er det programmering i både 1p og r2?? Betyr det at jeg må lære meg programmering som privatist, eller kan jeg søke eksamen med de "gamle" læreplanene?? 

Hvis noen har noen innspill i hvordan  privatisteksamen i historie er setter jeg pris på dem også :)

takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, Anonym.2002 said:

Vil jeg få programmering på eksamen h2022?? Eller kan jeg velge å ta eksamen etter de gamle læreplanene jeg hadde på vgs??

Hvis du går inn på de gamle læreplanene på UDIR ser du når det er siste sjanse til å ta eksamen etter gammel læreplan. Tipper det er for sent for 1p, men skal være mulig for R2.

Lenke til kommentar

Ok, takk. På udir står det nå at siste eksamen for utgående læreplan (LK06) er våren 2020 for fag som skal bli avsluttet på VG1... 

Med andre ord så må jeg ha programmering på matte 1p eksamen..

Endret av Anonym.2002
Liten korrigering... for privatister vil det være siste eksamen med gammel læreplan eksamen høst 2021
Lenke til kommentar

Fordi UDIR har skiftet mening om hva som skal være på eksamen mange ganger siden den nye læreplanen kom igang, og den nye læreplanen er svært lite konkret. Har bare fulgt med sånn halvveis men hører frustrasjonen fra dama som fortsatt jobber som lærer på vgs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...