Veaxed Skrevet 12. februar 2022 Del Skrevet 12. februar 2022 Akkurat nå er jeg bosatt i tromsø og har en ganske fin deltidsjobb og tenker derfor det beste vil være å studere her. Derfor ville jeg bare spørre om det var noen som går eller har gått " Anvendt fysikk og matematikk" masterstudiet ved uit og som ville dele litt av sin erfaring derifra. Studiet har såvidt noen opptakskrav i at det eneste som kreves er å ha tatt de nødvendige fagene, altså ingen karakterkvote. Dette får meg til å lure om studiet egentlig er noe god, da lignende studier som for eksempe "fysikk og matematikk" masterstudiet ved NTNU har en poenggrense på rundt 59. Muligens dette har seg i at uit ikke er like bra studieplass som ntnu eller uio? Er så fryktelig kaldt og mørkt her så tror ikke akkurat uit er det mest etterbetraktende studieplassen for de fleste søkende og kanskje derfor de ikke får nok søkere til å ha en karaktergrense? Jeg har bare en del spekulasjoner som får meg til å nøle med studietvalget mitt, og håper derfor at noen som har litt mer peiling kan hjelpe. Takker på forhånd:) Lenke til kommentar
Rousseau Skrevet 4. mars 2022 Del Skrevet 4. mars 2022 Det trenger ikke å ha noe betydning at det ikke er poengsnitt for å komme inn; men det har ofte en korrelasjon med kvalitet på studentene. Du vil garantert studere med flinkere folk på fysmat på NTNU siden du vet at alle i klassen nesten bare har 6'er i fagene fra vgs. På UiT aner du ikke. Selv vurderer jeg fysmat på NTNU til høsten Lenke til kommentar
AFM Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 Heisann! Jeg går selv AFM ved UiT og forstår godt spørsmålene dine! Studiet er preget av en liten klasse, derav ingen poenggrenser. Vi er rundt 10 stk, men tar fag sammen med studenter som går andre siv.ing retninger (ca 100 stk i intro fagene i fysikk, kalkulus, lineær algebra osv), så man blir en fin sammensveiset gjeng. Jeg har ingen jobb på siden av studie, da det blir en del arbeidstimer med skole. Det er mange som klarer å ha jobb på siden, men man må regne mye arbeid med oppgaver og arbeidskrav osv. Jeg kom selv inn på fysikk og matematikk master ved NTNU, men valgte dra til Tromsø da jeg ville hit for den fine naturen. Det er viktig å ha en god faglig forståelse, og det vil jeg si de aller fleste i klassen har. Det er nok noen som ikke hadde snittet til å komme inn på NTNU og derfor valgte UiT. Men man møter motiverte studenter som jobber godt og mye, og det er alltid folk å studere sammen med på campus. UiT er en flott studieplass. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) Har masterstudier fremdeles lokale opptak? Masteren jeg selv tok var vi i praksis 6 stykker på, og det var ikke noe formell poenggrense i noe system, men det betydde visstnok ikke at alle som søkte kom inn. Begynner å bli noen år siden da... Endret 7. mars 2022 av MailMan13 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå