Gå til innhold

En billigere elektrisk snøfreser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

En elektrisk snøskuffe av kjent tysk, svensk eller amerikansk merke går ikke i stykker. Men de billige kinesiske ville jeg ikke kjøpt.

Jeg har prøvd 4-5 ulike elektriske snøryddere og er svært imponert over det de presterer. Nå skal jeg snart få prøve en batteridrevet en på størrelse med en middels trillebag. 

Husk å brøyte før snøen "setter seg" eller folk tråkker på og komprimerer den. Selv så brøyter jeg gjerne mens snøværet pågår, for ikke å risikere at snøen setter seg og blir hard. Venter bare til det er >15 cm, og setter i gang, så tar jeg pause til det er kommet nye 15... Og brøyte HELT ned til bakken. Trolig vet alle dette men venter for lenge og går over med haralabb. Gjøres dette feil, så kan man ende opp med å bo i en "borggård" av steinhard snø - snøfonner harde som stein og 5-10 cm tjukk ruglete is med hjulspor og fotspor på bakken. Ser du på Yr.no at det vil være -3 om natta til +3 hver dag og 3-15 mm nedbør, så pass på. Det blir lett en felle.

Begynn med å brøyte smale stier som folk kan gå på uten at de tråkker ned og komprimerer det du skal brøyte.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...