vidor Skrevet 13. februar 2022 Del Skrevet 13. februar 2022 23 hours ago, Deechon said: David Sinclair har en pågående podcast serie hvor han snakker mye om dette med diett, levetype & hvordan man leve lenger og samtidig se yngre ut lengre. Det er definitivt en verdi i å ta vare på seg selv. Det er ikke nødvendigvis noe poeng i å bli 100, men det kan være greit å leve på en slik måte at man ikke sliter ut kroppen unødvendig fort. Selv trener jeg aktivt og prøver å ta godt vare på seg selv. David Sinclair har orden i sysakene sine, så han er relativt safe å følge. Reagerte dog litt på at han anbefaler Metformin. Ikke det at jeg er på hans nivå på biokjemi, men på virkemåten dette stoffet har i leveren, så tenker jeg at totalsummen på lang sikt er litt diskutabel. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 13. februar 2022 Del Skrevet 13. februar 2022 Gavekort skrev (På 12.2.2022 den 13.13): Ja og nei. Etter man blir 80 så vil de aller fleste av oss falle nedover "alderdomsklippen" uansett om man holder ut eller ei. Det er mange som blir nærmere hundre år bare fordi de har vært "heldige" og ikke fått influensa, slag, hjerteinfarkt eller kreft, selv om de er skjøre som et snøfnugg. Varierende grad av demens hører også med. Apropos det så er det mange geriatriske og demente mennesker på sykehjem som lider i en sengeliggende tilstand fordi vi har en moral som tilsier at vi skal holde dem i live så lenge vi klarer. Hipp hurra for deg som fyller 100 år! 🎉 De lever jo bare kort tid på sykehjem, snakk om uker eller måneder.... Folk vil jo leve hjemme så lenge de kan, og når de er så syke og gamle at de kommer på sykehjem så er det ofte ikke lenge igjen. Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 13. februar 2022 Del Skrevet 13. februar 2022 Mye tyder på genene ja. Finnes familier hvor mesteparten blir demente. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå