Roald Ramsdal Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 Varmepumper, frysere, flatskjermer og kjøleskap ble ødelagt av for høy spenning. Høyesterett plasserer ansvaret hos nettselskapet [Ekstra] Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 7 år med krangling før fornuften gikk av med den endelige seieren. Vet ikke helt om jeg skal juble over utfallet eller gråte over den tiden og ressursene det tok å komme dit. Sunt folkevett kunne løst dette mye raskere og billigere. 4 Lenke til kommentar
Morten Simonsen Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 Dette var et fornuftig resultat. Nettselskapene klarer enten å beskytte sine linjer, eller de klarer det ikke - men de er uansett nærmest til å fikse det. Alle feil som likevel oppstår faller da på samtlige kunder av nettselskapene - til syvende og sist, omtrent som forsikring. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 Hm, hvorfor ikke bare innboforsikring og så får det bli opp til forsikringsselskapene å ta krangelen med nettselskapene ? Lenke til kommentar
AnthonyEdwardS Skrevet 12. februar 2022 Del Skrevet 12. februar 2022 Leste du i det hele tatt artikkelen? Det var nettopp forsikringsselskapene som saksøkte nettselskapet fordi forsikringselskapet hadde hatt store utbetalinger til sine kunder.. De eneste vinnerene her er advokatene. Nettselskapene øker bare sine priser for å ta inn det tapte uansett. 3 Lenke til kommentar
Egil Hjelmeland Skrevet 12. februar 2022 Del Skrevet 12. februar 2022 I tillegg til det privatrettslige, burde det ikke vanke en bot fra et relevante tilsyn for å slippe overspenninger ut på sluttbrukernettet? Vil da tro at det er en viss brannfare assosiert med slike hendelser? Lenke til kommentar
NERVI Skrevet 12. februar 2022 Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) Jeg lurer på hva nettselskapet tar seg betalt for hvis de IKKE skal ha ansvaret for kvaliteten på strømmen de leverer? I "alle" andre sammenhenger er det jo slik at man er ansvarlig for at leveransen er i henhold til avtale. Så presterer de å si at det "kan føre til høyere nettleie" om de tar dette ansvaret! Kanskje burde de tegne en "ansvarsforsikring" selv, eller sørge for overspenningsvern av tilknyttede sluttbrukere? Det virker som Energi Norge/ bransjen har utviklet et "kulturproblem" når de mot alminnelig rettsoppfatning, forsikringsselskapenes vilkår samt tap i to rettsinstanser går helt til høyesterett med saken! Så er det vel en lignende sak om "fastpris" også...? Endret 12. februar 2022 av NERVI 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå