Gjest Slettet+6132 Skrevet 10. februar 2022 Del Skrevet 10. februar 2022 Jeg bare lurer: Er det sikkert at en som kan svømme 200 m, løpe 100 m osv veldig fort og bestå grunnleggende samfunnskunnskap og jus automatisk egnet til å forhindre kriminalitet og oppklare forbrytelser? Jeg er ikke så sikker på det. Eks: Det kan hende at en som sitter i rullestol er en bedre etterforsker enn noen atlet. OBS: Jeg har kjent mange politifolk og kjenner mange enda. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 Det er helt riktig, på samme måte som at de som jobber i butikk ikke nødvendigvis er psykologer og mattegenier, eller at alle Taxisjåfører er utdannet selgere eller jobber i kartverket, eller at gymlærere er tidligere mestere i olympisk vektløfting. Selvfølgelig vil ikke alle innenfor en yrkesgruppe være håndplukket og under tvang plassert i den jobben. De fleste som bestemmer seg for en yrkesretning gjør det i 15-18 års alderen, og deretter holder seg i bransjen resten av sitt yrkesliv. Hva er sjansen for at alle de vet med 100% nøyaktighet at de er den mest kvalifiserte og best egnede til den jobben de sikter seg inn på? Det er ikke slik samfunnet fungerer. Og selv om en politibetjent er den beste i verden i sitt yrke, er det fortsatt mulig for vedkommende å gjøre feil. Ingen mennesker er perfekte. Et annet problem, spesielt i distriktene, har vært rekruttering. Det er en stilling som skal dekkes av folk fra hele landet, over hele landet, til enhver tid. Et fåtall av nyutdannede politi vil bosette seg 150 mil borte fra familie, venner og hjemplassen. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 Synd å bare kunne etterforske kriminalitet begått på steder med universell utforming kanskje.. 1 Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 11. februar 2022 Del Skrevet 11. februar 2022 Står her at ca halvparten i Kripos har annen utdanning. https://www.ung.no/oss/utdanning/469767.html Sitat I dag er ca. halvparten av de ansatte hos Kripos utdannet ved Politihøgskolen. Den andre halvparten har annen bakgrunn enn politi. Eksempler på andre yrker ansatte kommer fra i Kripos, er kjemiker, dataingeniør, samfunnsviter, språkviter, journalist, psykolog, jurist, bioingeniør, fotograf og økonom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 19. februar 2022 Del Skrevet 19. februar 2022 Pliscin skrev (På 11.2.2022 den 12.39): Det er helt riktig, på samme måte som at de som jobber i butikk ikke nødvendigvis er psykologer og mattegenier Jeg er glad for at noen svarer på mine innlegg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå