Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Svindlet ved bruktkjøp på nett, hjelp til varsel før forliksklage


*F*

Anbefalte innlegg

God Kveld.

Jeg har blitt svindlet et par ganger på internett, og har tidligere gått via anmeldelse. Har vært en av de heldige som faktisk har fått motparten dømt ved to anledninger (sikkert serie-svindelere med mange offer).

Men nå tenker jeg forsøke forliksrådet, det virker som en mer sikker måte å sikre at rettferdigheten seirer (faktisk oppgjør).

Kort fortalt: Kjøpt sag, ingen svar etter betaling, heller ingen sag. Varselet i vipps er sendt både per sms, vipps og messenger uten respons.

Men nå ønsker jeg altså heller ta saken via forlikgsårdet enn annmeldelse, der står det som følger:

Sitat

Send et varsel til motparten

Send et brev med varsel til motparten før du sender inn forliksklagen.
I varselet informerer du om kravet og om grunnlaget for kravet.
Du ber mottakeren si om han eller hun er enig eller uenig i kravet.
Du skriver også at det kan bli tatt ut sak for forliksrådet hvis motparten ikke gjør opp for seg.

Vi oppfordrer deg til å sende varselet. Dersom du ikke gjør det, kan det få betydning senere når forliksrådet skal ta stilling til sakskostnadene i saken.

Spørsmålet er, hvordan formulerer jeg denne, og hva slags frister skal jeg gi for oppgjør/respons? Om noen kunne skrevet en ferdig melding hadde jeg vært takknemlig, det er for en god sak ;)

Har forøvrig vært i kontakt med ei som tilsynelatende er moren til vedkommende, men hun har ikke lenger kontakt.


image.thumb.png.ee318e459d9ead3f0e8bf46613305523.pngIngen beskrivelse er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
xClaymanx skrev (7 minutter siden):

Det er 2 uker siden du vippset vedkommende. Jeg vil si at det er mer enn nok tid for deg å ta saken videre.

Har selger blokkert deg på noe sett?

Ingen svar på meldinger, ingen lesebekreftelse. Telefon går rett til "Linjen er opptatt".
Så regner kanskje med det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...