Magnetar Skrevet 9. februar 2022 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2022 Hei! Er det noen her inne som vet om alle europeiske CRT-TVer med SCART er i stand til å ta imot RGB-signaler? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. februar 2022 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2022 Normalt har disse minst 2 SCART innganger hvor 1 er RGB. Lenke til kommentar
EnricoPallazzo Skrevet 11. februar 2022 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2022 Du kan ikke gå ut i fra at absolutt alle TVer med Scart støtter RGB, men som vidor skriver var det vanlig at det fantes to eller flere Scart innganger hvor som regel Scart 1 støttet RGB og de andre ikke. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. februar 2022 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2022 De fleste vanlige CRT-ene jeg har sett hadde kun én SCART. Og alle jeg har testet har støttet RGB. 2 og flere SCART var mest vanlig på LCD og plasma. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 11. februar 2022 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2022 Moderne utstyr kan konfigurere SCART type på kontakten via GPIO-funksjonalitet, men eldre utstyr er mer låst og derfor har dedikert RGB på en kontakt. Samme pinnene kan brukes til annet signal, så derfor støtter kontaktene ulike standarder. 1 Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 12. februar 2022 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2022 (endret) Jeg fikk nylig tak i en Telefunken MA 115 GT CRT på Finn. Den har en kompisittinngang foran og én SCART-inngang bak. Når man trykker på AV-knappen på fjernkontrollen veksler den mellom S-video og AV. Betyr dette at det best TVen kan motta er S-video og eventuelt hvordan finner jeg ut om den er i stand til å motta RGB? Jeg legger ved video og saksing fra bruksanvisningen. Endret 12. februar 2022 av Magnetar Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2022 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2022 Ser heller ut som du kan velge mellom S-video og RGB. 1 Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 12. februar 2022 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2022 Så da burde jeg altså kunne forvente å få RGB hvis jeg kjøper meg en slik kabel? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 12. februar 2022 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2022 Mest sansynlig. RGB er implementert i SCART-"standarden". Det er egentlig ikke S-video. Derfor man må enten velge eller ha to SCART-kontakter. 1 Lenke til kommentar
Magnetar Skrevet 12. februar 2022 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. februar 2022 Da skal jeg teste det. Tusen takk 🙂 Det beste hadde selvfølgelig vært å få tak i en PVM, men det er vanskelig her til lands. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 12. februar 2022 Rapporter Del Skrevet 12. februar 2022 Bruker en SyncMaster 910MP LCD TV fra Samsung til retro og den justerer SCART kontakt-type alt etter hvilket land man setter den opp med. Du kan som regel styre dette, men det er ikke alltid så framme i dagen hvordan du skal gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå