MilKman' Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Jeg kjører t PC-skjermer, dette er den "dårligste" av dem, men jeg har aldri opplevd at det er SÅ dårlig bilde som dette. Alle mørke shades er som på bildet. Jeg har nullstilt skjermens innstilinger, men vet ikke hva mer jeg kan gjøre. Er det bare slik skjermen er? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 (endret) Ikke så lett å se hva som foregår på bildet, de hvite prikkene, hvordan oppfører de seg? Det andre ligner på banding/blocking, som trolig stammer fra kilden. Endret 9. februar 2022 av Uderzo Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 9. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2022 1 minute ago, Uderzo said: Ikke så lett å se hva som foregår på bildet, de hvite prikkene, hvordan oppfører de seg? Det andre ligner på banding, som trolig kommer av kilden. Det er nok stjerner, her er et bilde på den andre skjermen til sammenligning, det burde jeg hatt med til å begynne med. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 (endret) Ja, det er ingen tvil om at det er noe galt med den andre skjermen. Kan nesten virke som det er noe med bildeprosesseringen. Hvordan er de to skjermene plugget i pc-en? Displayport eller hdmi? Prøvd å bytte om på kablene? Det er banding/blocking på det andre bildet også, men det er bare kilden, snodig at det er så mye verre på den andre skjermen. Prøvd nye GPU drivere? Endret 9. februar 2022 av Uderzo Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 9. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2022 35 minutes ago, Uderzo said: Ja, det er ingen tvil om at det er noe galt med den andre skjermen. Kan nesten virke som det er noe med bildeprosesseringen. Hvordan er de to skjermene plugget i pc-en? Displayport eller hdmi? Prøvd å bytte om på kablene? Det er banding/blocking på det andre bildet også, men det er bare kilden, snodig at det er så mye verre på den andre skjermen. Prøvd nye GPU drivere? Den går via HDMI, det er eneste alternativ på denne skjermen, desverre. Begge skjermene er om lag 6-7 år gamle, men ville virkelig ikke trodd det var SÅ dårlig. Aldri tenkt over ddette før, så rimelig sikker på at dette har kommet nylig. Har slitt veldig med kalibrering av hovedskjermer pga for høy kontrast og lav kontrast, så kanskje en universal setting har slått over på skjerm 2? Ikke om jeg vet.. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 Prøv å justere litt ned på "gamma" 1 Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 14. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2022 On 2/9/2022 at 6:29 PM, RRhoads said: Prøv å justere litt ned på "gamma" Takk for tips, det gjordet det noe bedre, men skjermen er nok rett og slett rævva. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 14. februar 2022 Del Skrevet 14. februar 2022 MilKman' skrev (1 time siden): Takk for tips, det gjordet det noe bedre, men skjermen er nok rett og slett rævva. Ikke nødvendigvis. Men slike logoer er ofte dårlig, selv på bra skjermer, spesielt når selve logoen er oppblåst og ikke i native oppløsning. Hvis det er noen trøst, så er det slik på en Acer Predator X35 også. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 14. februar 2022 Del Skrevet 14. februar 2022 KAn det skyldes dårlig kabel og / eller feste? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 ilpostino skrev (På 14.2.2022 den 20.24): KAn det skyldes dårlig kabel og / eller feste? Nei, det er ganske standard at det blir slik på logoer, selv med bra kabler og bra skjermer når det ikke er native oppløsning. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Ser ut som du kunne dra nytte av å kalibrere skjermen og bruke en avspiller som har deblocking. 1 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Du burde nevne nøyaktiv hvilke skjermer disse er. Merke+modell. Noen paneler er dårlige på sortnivå og blir helt horrible hvis de ikke er godt innstilt F.eks. for høy brightness eller gamma. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå