Gå til innhold

Trenger man å installere raid?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvordan systemet ditt ser ut, men for meg så høres det ut som du har en disk tilknyttet en S-ATA RAID-kontroller. Hvis situasjonen er slik MÅ du da legge inn driverne til kontrolleren slik at windows kan få tilgang til disken. Hvis S-ATA kontrolleren sitter på south bridge er det vel ikke noe drivermessig problem.

Hvis windows ber om drivere for RAID-kontrolleren får du gi den det. Dessverre på diskett (hvem sier at microsoft følger med i tiden?).

---

Hvis det er en raid-kontroller (dvs. egen "BIOS" etter POST) så vil den mest sannsynlig definere et array av seg selv (min Promise FastTrack MB133 gjorde i alle fall det når jeg koblet til en disk til)

Lenke til kommentar

OK. har en s-ata hardisk som ikke står i raid og når jeg installerer windows xp og alle drivere står det på enhetsbehandling at raid ikke er installert.Gjør det noe om at denne ikke er installert ( om det påvirker noe?),skal ikke ha flere s-ata hardisker.!

Hardware:Asus p4c800-e deluxe,2.6ht,1gb corsair twinX xms 3200ll,120gb seagate baracuda 7200.7,win xp pro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...