Lifeform Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 Hei, Klarte å kortslutte en lampe og stikkkontakt, dvs de virker ikke, når jeg skulle henge opp en jakke-knaggrekke. Lurer da på om dette kan være brannfarlig, eller om det ikke er noe grunn til å bekymre seg for det..? Er en stund siden det skjedde faktisk, men har da ikke brent ennå.. Er en gipsvegg så må da etterhvert få åpnet opp og få elektriker til å skjøte ledningene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. februar 2022 Del Skrevet 8. februar 2022 (endret) Ja det kan være brannfarlig! La sikringen være utkoblet til feilen er fikset. Edit: Godt mulig elektriker bare kan trekke nye ledninger mellom boksene uten å måtte skjære opp veggen. Endret 8. februar 2022 av sedsberg 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 9. februar 2022 Del Skrevet 9. februar 2022 (endret) Lifeform skrev (4 timer siden): Hei, Klarte å kortslutte en lampe og stikkkontakt, dvs de virker ikke, når jeg skulle henge opp en jakke-knaggrekke. Lurer da på om dette kan være brannfarlig, eller om det ikke er noe grunn til å bekymre seg for det..? Er en stund siden det skjedde faktisk, men har da ikke brent ennå.. Er en gipsvegg så må da etterhvert få åpnet opp og få elektriker til å skjøte ledningene. Så lenge du lar sikringen være avslått så går det fint. Hvis alt fungerer når du slår på sikringen så vil jeg tro at det går strøm gjennom en skadet ledning. Hvis det bare er en lampe så går det nok bra, men hvis du kobler til støvsugeren eller mer strømkrevende apparater kan det gå varmgang i ledningen siden den er skadet og da vil du nok få en overaskelse som ikke er hyggelig. Så jeg er enig med sedsberg. Slå av sikringen og få det fikset av en elektriker kjapt. Endret 9. februar 2022 av Bjerknez 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå